Våran WT debut på Limmerhult

Jag svävar som på moln efter dagens prestation! Jag är riktigt nöjd med vår insats. Vår debut och vi kammar hem en tredje plats. Vi blev 3:e bästa av ca 40 startande. Våra poäng räckte dessutom till en uppflyttning till öppenklass (vilket såklart får vänta ett bra tag). Å dessutom provbäst på ruta 3!!

Känslan innan provet var att gå ut och bygga en bra teamkänsla mellan mej och Sting, hålla mina nerver under kontroll. Att det skulle räcka så här långt fanns inte på världskartan.

På plats kände jag nerverna och tävlingsJohannan komma fram, jag vill ju alltid tävla för att vinna. Men försökte att se bortom den "officiella vinsten" och mer se till våra teamvinster. Sting var påverkad av situationen emellan rutorna men i rutorna kopplade han helt bort det och jobbade grymt bra.

På ruta 3, gick det bra kände jag. Markeringen gick han lite långt ut på upplevde jag, men det efterkommande linjetaget gjorde han riktigt snyggt, slog på näsan mitt i språnget på min signal och plockade snyggt upp den. När jag sedan är klar och vänder mej mot domaren och skytten ser de enligt mej konstiga ut, tänkte guud nu glömde jag vänta in dem, nu gjorde jag bort mej. Börjar be om ursäkt och fråga vad jag gjorde för fel o de ser fortfarande helt chockade ut, tillslut öppnar domaren munnen o säger, jag är mållös, jag har gåshud, skytten bara håller med o de berättar att det var det bästa de sett idag. Klockrent, perfekt, kan inte se bättre ut. Det var med en riktigt skön känsla jag gick vidare till sista rutan (gick dem inte i ordning). Vilket belönade sig på prisutdelningen då vi fick veta att vi var provbäst på ruta 3 =)

Vi nollade på ruta 4, den var riktigt svår, hunden skulle uppför två bergsklacker på båda markeringarna, i en uppförsbacke. Jag lät Sting jobba länge och väl, men hade innan bestämt mig för att han inte fick komma in självmant tom, så när han började jobba sej ner från första klacken mot mej, blåste jag kontakt, han stannade varpå jag försökte få ut honom men han var slut i huvudet då och jag valde att kalla in honom istället. Är mkt nöjd med den stationen då han sökte väldigt länge självständigt (vi har inte tränat sök en enda gång) samt att han sedan lyssnade på kontaktsignalen och kom hem på min signal. Teamkänsla var det inte poäng!

Trots detta kammade vi hem 75 poäng (18, 19,20,0 och 18 max på varje station är som vanligt 20).

Jag är otroligt nöjd med dagen, med Sting och med mej. Nu känner jag mej lite mer varm i kläderna, jag har genomfört ett WT och känner mig lite mer "med", känns bra inför Unghundsderbyt som går av stapeln i juni! Vi är ett riktigt bra team, det känns i hela kroppen, men vi har många bitar kvar att pussla samman =)

Ännu bättre känns det att hela kullen var jämn, Calle med sin Erik vann med imponerande 89 poäng, därefter kom vi på en tredje plats och därefter följde en hel radda med soldrakar. Ett bra betyg för de underbara uppfödarna Calle och Cinna. Men så plockade ju Prinsessmamman Ellen hem första platsen i öppenklassen!

GRATTIS allihopa idag! Så här långt har vi skött oss bra =) Och en stor eloge till alla funktionärer med Annelie Svensson i spetsen!

Kommentarer
Postat av: Linda Jirflo

Stort Grattis till dig Johanna! Och givetvis även till din "lilla" Sting. Härligt! Det har gått bra för många ute på planer och i marker idag.

2010-04-10 @ 17:27:46
Postat av: Matten på Limmerhult

Johanna då du glömde din älskade sambo med sin utställningslabrador...Han har gjort intryck både här och där på sitt lugna fina sätt att föra hund... Han har verkligen utvecklats som hundförare...Bra jobbat Danne !!! Kram på er !!!

och givetvis Kram på teamet SOLsting oxå ;)

2010-04-10 @ 17:41:39
Postat av: Cinna; jag glömde honom inte, jag överlät hans recension till honom själv =)

men, här kommer en snabbresume:

Danne var mentalt redan på "jobb" han skulle jobba efter, de nollade tyvärr 2 stationer men poängen på de övriga var bra =) De är nöjda, men lite synd på två nollor. Men det var inte deras dag summerar Danne med här brevid =) Jag tycker att de var skitduktiga o som du säger Cinna, han är en grym hundförare och Viggo är Viggo =)

2010-04-10 @ 17:48:05
Postat av: Thina o hundarna

Bra jobbat av ett bra team. Ska bli kul att följa Er. Njut nu o ge doggen något extra gött.

2010-04-10 @ 18:10:54
URL: http://hotnshamless.se
Postat av: Annelie & Martin

Stort GRATTIS! Kunde inte ha blivit annat, ni är ett så fint team!! Synd bara att jag missade er, men man kan inte vara med överallt! Sug på den här nu och njut! KRAAAAM!!!

2010-04-10 @ 18:51:14
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Ewa&Fannie&Wiktor

Wooow, grattis till en helt fantastisk WT-debut:-)!

Kramar till er alla!

2010-04-10 @ 19:12:31
URL: http://goldenhits.blogg.se/
Postat av: Camilla& Kina

Stort Grattis! Till framgången! Danne var säkert cool som vanligt! Ni är bäst! KRAMAR

2010-04-10 @ 19:13:32
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Cina & Disa

Grattis borsan, ni är grymma



Disafisa

2010-04-10 @ 20:32:31
URL: http://web.comhem.se/javashemsida
Postat av: lena, millie,ebba

Supergrattis !!!!

Enda 20 poängaren i "våran" ruta Härligt att jag fick se det !!

Stort Grattis även till Danne, så himla cool och lugn, precis vad en Viggo behöver. Nu är det bara att ni lutar er tillbaka och njuuuuuuter.

Stor kram

2010-04-10 @ 21:13:27
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna & Majken

Stort Grattis här också!! :) Vilken super debut verkligen!

Kram

2010-04-10 @ 22:46:36
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Pia

Stort GRATTIS, Bosse (skytt ruta 3) var helt salig efter att ha fått se er.

Ska bli så kul på unghundsderbyt.

2010-04-11 @ 09:16:13
URL: http://www.upswing.se
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Stort grattis från oss. Finfina poäng på stationerna :D

2010-04-11 @ 15:24:16
URL: http://tomik.se
Postat av: Sofie

Stort grattis till er alla, vad duktiga ni är. Kram kram

2010-04-11 @ 18:45:51
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Annette

Grattis till en fantstisk debut!! Ja både Sting och Viggo var ju duktiga! Sträck på er allesammans!!

Kram kram

2010-04-12 @ 11:36:48
URL: http://www.waterfreaks.nu
Postat av: Hanna

Grattis, vilken debut! Ni är så duktiga =)

2010-04-12 @ 22:08:26
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

STORT GRATTIS vad duktiga ni är!! :-)

2010-04-14 @ 08:49:30
URL: http://www.signofspeed.com
Postat av: Eeá m flock

GRATTIS till lysande resultat. Kul att du och Sting funkar så super ihop!

Kram

2010-04-17 @ 10:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0