Viltspårsgänget!

imorse ringde klockan 07.00 läs okristligt tidigt. Moa och jag skulle nämligen lägga viltspår som de skulle ta sig an senare på dagen! Eller om sanningen ska fram så var jag chaufför och Moa spårläggare! När Moa var klar käka vi frukost i naturen för o sen träna Moa påski lite. Duktiga påski. Jag, viggo och stina såg en liten räv, som påski nog stött upp, för den kom ut från hans sökruta på baksidan av den liksom! Coolt att se den så nära var knappt 50 meter emellan oss!

Nu på em har hundförarna Danne och Moa och hundarna varit iväg och gått spåren. Viggos spår var långt med fyra vinklar och  det var en mycket nöjd husse som kom hem idag med en trött hund! Han hade bara gott att säga, viggo hade löst problemen med stort självförtroende. Kanon låter det som helt enkelt!

Men det tar tid med viltspår. Moa och jag var i skogen nästan 3 timmar och sen var de iväg knappt 2 timmar! men det är bra med skogsluft och mysigt med utefrukost! Tackför idag extraflocken!


Gammal bild när duktiga "flocken" blev godkända i anlagsklass!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Härligt med viltspår!! Kul att det var en nöjd husse som kom hem!!

P.S Påski fanns inte den vintern 2007, det var den tidiga!!!

Kram

2008-11-05 @ 20:15:58
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Moa

Tack så mycket för idag! Toppenbra jobbat av oss och hundarna tycker jag! ;-) Nu ska vi leta prov, Johanna (jag har sagt det till Danne!) kram

2008-11-05 @ 21:01:17
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Camilla& Kina

Duktiga grabbar som viltspårat!! Åh matte med mumskaka, (antar jag) KRAM

2008-11-06 @ 19:13:13
URL: http://www.freewebs.com/svensksund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0