Minipass, STOPP!

image878
Jag är inte rädd jag kan flyga =)


Idag jobbar matte kväll så idag blev det ett miniträningspass under morgonrundan som sådana dagar infinner sig relativt sent =)

Det snålblåser och småregnar ute men det såg jag tack o lov inte förrän jag var ute, då hade jag nog skippat träningsgrejerna men lurad! Då var det bara å köra!

Vi höll till på det gamla vanliga fältet. Ökade svårighetsgraden lite idag o nötte lite stoppsignal. Svårighetsökningen kom i att jag tjonga iväg dummien lite mer retsamt och längre under vår samarbetsövning. Vilket jag trodde skulle locka till lite mer bus. Men icke! Samma härliga attityd ut och in fort som attan!

Lite mer klurigt gjorde jag det i att på markeringsträningen som är klurig på egen hand gick jag ifrån en bit å kasta dummien så den skulle komma längre. Här fick jag lite attityd skillnad. När jag inte blåste inkallning fick jag en liten loop bakom mej åsså avlämning, men när jag blåste inkallning kom han direkt. Ökade även med att inte ta emot på huk utan ta emot stående! Kanske bidde lite mkt! Vi löste det utan tjafs men som sagt en liten attitydförändring.

Gjorde även en ny variant av linjetagsträning/ut träning. Satte Viggo gick ut ett par meter la dummien. Kommenderade gå fint och gick ifrån dummien. Efter en bit vände vi upp å jag skickade honom på ett ut kommando. Inga problem mer än att vända ifrån dummien. Men vi klarade det.

Stoppträningen inledde vi lite med, att han fick hjälp i att jag stannade samtidigt som jag blåste stopp. Sedan utökade vi när vi tränat klart. Satte honom framför o backade lite, släppte iväg med ett jaa, å blåste stopp o gjorde handtecken. stopp sträckan är lite lång men han börjar haja. Vi är på rätt väg.

Nu blir det tråkdag för Viggo, ensam hemma till husse anländer!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud va duktiga ni är!!! =) Kram

2008-02-26 @ 16:33:51
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Träning på morgonrundan urk nej fy är knappt vaken då ju.

2008-02-27 @ 07:57:04
URL: http://web.telia.com/~u18608868/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0