Hussen och Viggo har haft samträningsdebut!!

Sekreteraren, tillika mamman, sköter hushåll, sjukt barn och blogg. Nä jag är inte bitter, jobbar på att inte vara det iallafall, har ju tagit beslutet själv och det verkar ha fallit väl ut för samträningen med gänget idag hade visst gått strålande. Jättekul för dem även om det känns surt, här har man kämpat o tragglat osså tränar de en gång med FINA resultat! Men som Angelica sa på msn nyss, bara att ta åt dig du har ju tränat honom bra!

Hursomhelst, samträning i Mem idag stod på menyn, planen var linjetag, markeringar och ett sök. Vad jag förstår så har allt gått jättebra. 6 dummies hämtades in av 6 möjliga på söket, dock en liten kiss i rutan efter den trejde, något som husse förstod då han visade sig vara kissnödig, viggo alltså.  Inledde träningen med ett enkelt linjetag för ingången skull, nyttjade naturen för att visa vart skåpet skulle stå från start. Smart! Markeringarna utgjordes av 3 relativt långa som alla hämtades in på ett bra sätt.

Sekreteraren undrar om det finns några kort på detta underbara ekipage?! Mottages tacksamt! Hihi! Bloggfotografen Annelie har skickat några bilder på mina fina killar;



Fika bör man annars dör man =)

Kommentarer
Postat av: Annelie

Du kan vara stolt över dina grabbar!! Dom är så duktiga, jag har några bilder faktiskt!! Kommer så fort du är inne igen!! Kram

2008-12-14 @ 18:40:18
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Helena

Oj oj, här händer det saker. Men det ÄR svårt att dela hund, det kommer alltid vara en som är nummer ett. Just nu håller jag på att ge våran Husse mer ansvar för Puma, håller på att lära dem att fungera i spåret och även bättre i vardagen (vardagen funkar bra så länge jag är lååååååångt utom syn och hörhåll). Fast för vår del är det mycket för Pumas skull, så hon ska känna att hon har en "egen" förare - för det behöver hon även om jag fortsatt kommer träna och spåra med henne också. Men jag ser ju också att en del av hennes olater försvinner när husse håller i kopplat - så mycket är ju kopplat till spänningar mellan oss som är svårt eller omöjligt att få rätsida på...



Blir nog toppen tror jag med en husse i andra änden av kopplet, man får försöka låta bli att vara svartsjuk och bara glädjas med dem. :D



Kram

2008-12-15 @ 08:40:39
URL: http://boxerbus.wordpress.com
Postat av: barnshoppingbloggen

Jättefin hund!

2008-12-15 @ 09:44:13
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Johanna & Majken

Fan va slappt - Bara behöva ta en "färdigtränad" hund, bege sig till skogen och köra, och så väl hemma igen behöver man inte ens blogga själv!! ;-) Hihi

Kul att det går bra för grabbarna! Kram

2008-12-15 @ 17:54:10
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Camilla& Kina

Förstår dina tankar men gläd dig åt att grundjobbet har du slitit hårt med och att det visat resultat, var glad åt dina duktiga grabbar!! KRAMIS

2008-12-15 @ 21:53:51
URL: http://www.freewebs.com/svensksund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0