Viggo!!

Idag har eftermiddagen handlat om Viggo igen! Det är nästan heligt att kunna åka ut i skogen med träningsgänget och träna lite jakt.

Ännu en gång ligger vårt fokus på kvantitet för att öka uthålligheten men det ska ju inte gå till överdrift. Dagens övningar var, sök, vattenmarkering och närsök. Vi var i samma ruta i Sörsjön som vi starta i på LRM. Denna gång gör Viggo ett toppensök, utan pink eller annat trams så efter 3 klockrena och en med stöd hämtar jag till slut in den sista själv. Mycket nöjd! Jag får nu avlämningarna i min hand, han söker inte vidare med en dummie i munnen och inget byte eller revirpinkande!

Vattenmarkeringen är inga problem, han jobbar toppen i vatten. Att jag ändå valde att låta honom jobba på vatten var för att få störningen att sedan gå på ett närsök utmed vattenbrynet. Detta är svårt för Viggo, mkt svårt. Han tappar helt hjärnan o gör en massa annat för att koppla bort vattnet, för det vet han är förbjudet så han äter gräs, slickar mej på kinden när jag riktar honom osv.. efter lite retning vid dummien gör han sedan ett klockrent skick.

Är nöjd med dagens träning. Vi går framåt, vi jobbar ihop, jag börjar gilla denna hund, rent samarbetsmässigt.. älskar honom som Viggo med stort V men nu är han kul att jobba med!! ÄNTLIGEN!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

... och som du har jobbat för att få den hunden kul att jobba med! Grattis gumman :)

2008-08-10 @ 19:54:00
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Moa

Kul att du börjar gilla din hund :-P Hehehe! Ni är så härliga bägge två, tur att vi har er. Min Johanna och mitt kattguld Viggo ;-) Kram

2008-08-10 @ 20:11:42
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Kina

Kina vill se härlig Viggo jobba, hoppas vi syns snart!! KRAM o NOSPUSSAR!! :)

2008-08-10 @ 20:44:32
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Angelica

Han gick kanon på söket.O vatten är svårt hälsar Melker. MYCKET dragning hihi

Kramis

2008-08-10 @ 20:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0