Husse leker hund!

Åå jag glömde ju berätta det var så roligt! Igår morse visade husse ytterliggare ett tecken på att förvandlas till en redig flockledare. Han la sej på golvet på Viggos favorit matta o vaktade Viggos favoritben! Jag har nog inte skrattat så tyst o så mycket på väldigt länge! Viggo började med den tuffa taktiken, leken! Att lura ifrån den stora gröna ( ja han hade ett lumpenunderställ på sej) besten benen. När det inte funka testade han ignorering, med små tjuvnyp när han inte trodde husse såg..  När inte det funka hämtade han det andra benet o försökte sej på en byteshandel, tji fick han det sluta med att husse erövra båda. Nu blev dej jobbigt. Han vanka fram till mej o bad om hjälp jag låtsades som om jag inte såg honom o kvävde mitt skratt, sen försökte han sej på att skälla till dej benen. Trodde väl att husse skulle bli så skraj så han skulle släppa dem, men icke!

En paus uppstod o Viggo tog vätskepaus. Husse låtsades (tror jag) somna o viggo insåg att loppet är kört så han la sej brevid! Märk väl hans förvåning när husse då ger honom ett ben. Wow tänkte Viggo jag vann! Men icke, efter ett tag tog husse tillbaka benet utan något drama. La dem på mattan o lämnade dem. Viggo som insett allvaret o förstått att benen nu är husses vankade efter husse ut ur vardagsrummet.

Kvar blev en road matte o två ensamma ben. När sedan hunden i full galopp kommer in i vardagsrummet o ska just till att greppa benen så tog jag ton. Morrade i allt vad jag hade o tänkte nähä du jag ska minsann inte vara den veka. Viggo backa undan o jag kände mej nöjd! Men så hör jag husse, hallå Viggo kom med benet då! Amen ååååå då fick han ju ta dem! Jaja jag visa iaf att jag med kan vakta lite.. åsså fick han ett varsågod och skådespelet var över!

Önskar så idag att jag hade filmat allt för det var enormt skoj o se Viggos reaktion och frustration!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Du måste säga åt Danne att göra om det och FILMA!!!

2007-11-12 @ 11:13:35
Postat av: lena,millie,ebba

Vill se film ju !!!! ;)
Oj, oj, oj, Husse rår man inte på och matte börjar tuffa till sig.....hur ska det gå för lilla Viggo :P
Tänk vad ni ska vara duktiga till våren.
Kram

2007-11-12 @ 13:24:08
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Moa

Hahaha! Jag diggar Dannes metoder! Värsta dockusåpan "Hemma hos Viggo". Den vill jag ha på DVD! Massa kramar!

2007-11-13 @ 09:38:03
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0