Sommarväder!

Vilken underbar dag det har varit! Uppsatsen är klar för inlämning! Solen har strålat å värmt hela dagen! Riktig sommarvärme! Värmen tar dock på Viggo, men jag tror han vänjer sig vid den! Det är nog bara ovant varmt! Det har ringt för fulla muggar på vår lägenhet! Å idag har det redan varit två här och tittat. De verka gilla den! Najs å få det klart med!

Var på sista stabsmötet med turism-staben idag med. Satt i solen på ett fik å prata! Härligt! Hem å fixa iordning laga mat.. mumsig mat. Färskpotatis, tzatziki, färsbiffar, champisar å grönsaker! Mumma kardemumma!

Var inte sugen på bruksan, men på träning så husse, jag å hund for ut till värsnäs för lite bad, lydnad och promenad. Inledde med lydnad! I början var viggo totalt ofokuserad å helt flummig. Lattja upp honom lite o placera en frolic på en sten! Externbelöning! Nåt som funkar great toppen bra på Viggo! Utförde några moment och när det var toppen så skickade jag honom på stenen och belöningen! Han blir toppfokuserad! Ofokuseringen i början berodde förresten på en korvsnutt som låg i gräset. När den var uppäten så fick jag lite mer uppmärksamhet.

Körde alla momenten i ettan utan hoppet då det inte fanns nåt lämpligt att hoppa över. Linförigheten har blivit lidande av gå fintet, ögonkontakten är som bortblåst. Men efter lite pock och lock och upppeppning så blir den mkt bättre men inte bra. Tränat dåligt på fotgåendet och sällan på sista tiden, tror det kommer tillbaka med lite mer regelbunden träning! Sen går han alltid bättre på bruksan! Ställandet under gång var inget problem idag! Stannar som en klocka, testade även ställande under inkallning å även det funka! Coolt! Skulle bara testa som sagt!

Läggandet är lite trögare, han vet vad han ska göra men det kräver mer av honom å då tvekar han! Ska jag eller ska jag inte. Tyvärr vinner Inte lite för många gånger! Men efter några lägganden så går det lite bättre! Apportbocken funka inte alls idag! Tar den å spottar! Lika dant där, alldeles för länge sedan vi träna! Bättring bättring!

 Inkallningarn gick dick fin fint! Han kom fint in till min sida utan några hjälper! ´Great nu vet jag att han kan så nu är det slut på hjälper! Superhög fart! Den behöver jag inte jobba på, inte som det såg ut idag! Testade även att platsa honom lite under träningen och under promenaden å lämna honom! Han låg fint inga tokryck, men så fanns ju inga hundar runt omkring =)

Efter lydnaden fick Viggo bus bada lite! Simma å skoja lite! Sen tog vi en promenad på vilken Viggo gick löst vid sidan hela promenaden å endast två idiotryck. Körde även lite inkallningar med oss dolda å en budföring. Funka great! Great dag md andra ord, friröntgad, uppsatsen klar å lydig hund åsså soligt väder på det. Kan det bli bättre?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0