Träning!

Idag beväpnade jag mig med sele och lina samt tennisboll och kampleksaken.. Idag skulle jag vinna! Viggo skulle inte få rejsa runt mej å inbjuda till lek.. utan han skulle komma till mej så jag kunde bjuda in honom till kamp =)

Det funka avsevärt bra. Tror han fattar att han har sele.. å lina! Men han kom in iaf å fick lära sig att det är bra å då blir det kul med lek..

Det låg väldigt mycket snö på åkern/fältet så vi lät sigge och Tove trampa upp en rak sträng för å inte överbelasta viggos leder sen trampa jag upp ett område där vi lattja lite med.. Är så här i blötsnötider mycket nöjd över mitt rasval.. med kortpäls.. sigge såg inte alls skojjig ut efter en massa skuttande i snön.. stackars!

Vi prova även å kasta dummie vilket gick över förväntan. Han markerar jättefint å greppar den okej, nästan inte nåt flams å greppbyte..å det är bra! precis när han greppa började jag locka på honom å lyssna han inte lät jag mer å vände mej om å sprang å då kom snuttisen efter. Glad!

Tror inte detta hade funkat om han inte haft sele å lina på .. men det återstår att se! Vi misslyckades inte alls så många gånger idag iaf.. när han inte fick ta grejen kunde jag i några fall avstyra det med ett bestämt nej även om han lyckades greppa iaf.. men ändå!

Vi prövade även att jag kallade in honom samtidigt som Tove kasta en dummie nån meter i sidled mot honom, det funka ibland å ibland inte.. krävs mer träning!

Söta Sanna var med o fota en massa i snön.. så vi håller tummar för att det blir riktigt fina kort som jag kan ladda upp å visa här =)

Nu har jag en trött hund iaf =) Blev ett ganska fåordigt inlägg tror bestämt att även jag är aningens trött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0