Norrköping, Party och Miljöträning!

Japp då har helgen i norrköping susat förbi, å inget har jag hunnit blogga men massa har vi hunnit med..
Här följer en snabb resumé av helgen =)

Fredag:
Viggo och husse spårade på morgonen innan vi for uppåt landet.. Husse kom hem högröd i ansiktet å Viggo såg mest skamsen ut.. Spårningen var si och så men när husse skulle byta från sele till halsband å koppel så smet viggo iväg med klöven å hade inga planer på att komma in å lämna tillbaka den.. vilket resulterade i 30 minuters ilska från husses håll å 30 minuters retlighet från Viggos håll =) Väl hemma så bar det av uppåt!

I Söderköping stannade vi för att äta lunch med Wering och Sara, innan de kom så hann vi in på Outlet 210. Där hade de massa grejer =) Danne shoppa 3 tröjor för å jag fick en JACKA!! glad! 300 kr kostade den, inte alls farligt! Å jag gillar den skarpt! Kvällen tillbringades sen hos familjen Olsson, med god mat å trevligt sällskap.. jag å viggo smet iväg te himpa fältet å busa av oss med Johanna och hundarna! Alltid lika ´skojigt, men extra kul då Hugo och Viggo fann varandra som lekkompisar.. skoj å se.. tidigare har de mest haft valp herre förhållande =)

Höll på att glömma Viggo har äntligen fått sej ett värmetäcke, som andas, han ser riktigt cool ut i sitt gröna fina nya täcke, han fick även ett halvstryp i skinn med, som jag gillar rejält mkt! (Bild kommer under morgondagen, sladden är i kalmar)

Lördag:
Denna dag for danne iväg på kurs i Linköping å jag o Viggo skulle roa oss på egen hand =) Vi startade dagen med en långpromenad med min pappa. Vi gick ner till strömmen å mata änderna.. Viggo tyckte det var jättekonstigt att min pappa stod å kasta bröd ut på isen som inte han fick hämta =(
Sen for jag in till city å shoppa en outfit inför kvällens party! Som är en historia för säg, kan väl sammanfatta det med att man mår som man förtjänar =) Tyvärr! Massa kul massa alkohol! Å jag har inte varit på Palace utan jag var på Pacacle =)

Jag och pappa han även med å titta på en lägenhet denna dag. Planlösningen är toppen, rätt mkt renovering men badrummet är i bra skick tack o lov! Imorgon ska vi få en till visning så även Danne får se den.. sen får vi avvakta å se! Hmmm.. klurigt detta med flytt å köp å allt!

Söndag:
Idag mår man som man förtjänar, gårdagen var superkul men alkoholintaget kunde minskats något. Men är man hundägare så är man då går det inte å ligga i sängen å dega hela dagen.. Utan vid 12 tiden tog jag, Viggo och Karin spårvagnen ner till stan för lite miljöträning å vovvepromenad med Johanna o vovvarna.. Karin tilldelades Trox å fick även hon en lurvig i ett snöre.. Viggo tog spårvagnsresan med ro, traskade upp för trappstegen å gick genom vagnarna utan att bry sej om resten av människorna, Duktiga pojken! Hugo o Viggo tumlade runt ett tag innan vi kunde gå en civiliserad promenad genom parkerna å staden, över gallertrappor å utmed strömmen=) Efter ett tag droppa Johanna o vovvarna av, för familjemiddag! Karin å jag fortsatte in till staden för VATTEN å Milkshake från Mc Donalds.. vi vandra drottninggatan upp å ner å tog sen spårvagnen hem igen å gick sista biten.
(bilder av spårvagnsturen kommer under morgondagen)

Resultatet av dagen, TRÖTTA! Både hund å matte, men vi har hunnit med en massa trots en skaplig baksmälla!
Nu ligger vovven i hallen å sover vi slöar i soffan å imorn bär det av neråt Kalmar igen!


Summa summarum.. En ypperligt trevlig helg med massa vänner, det var länge sen tjejer! Saknar er! Snart kan vi hitta på galna upptåg oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0