Träning, bus o nytt namn TYSON

Idag kände jag mig riktigt risig så jag skippade faktiskt dagens lektion.. behövde vila, kände jag. Tog en heldag hemma med mitt älskade gosetroll!

Trots att man är risig och regnet sipprar ner måste ju viggo ut, så jag o Tove packa in oss i hennes bil. Viggo har premiäråkt denna utan bur nu =) Gick bra, över förväntan.. han bädda lite å hitta en tom bajspåse..sen var vi framme! Själv satt jag fram å trängdes ömsom kelade med Sigge! Myspys!

Vi började me lite bus o fortsatte med lite träning. Sigge apportera i vattnet o Viggo o jag körde kontaktövn. och fotgående.. kändes riktigt bra, han var alert o kontakten var super.
Känns som om han börjar fatta det här med fot mer å mer.. går riktigt fint faktiskt å kommandot gå fint är numera utbytt mot FOT! Känns som om vi är på rätt väg..
Borde fokusera på stanna kvar igen.. där har det slarvats, det som han var så duktig på!

Även Viggo fick jaga dummies i vattnet.. han kinka lite första kastet men tog den allt närmre stranden den kom.. stod på en sten o pep tills den var inom räckhåll.. MEN sen kom problemet.. Viggo tycker inte att jag ska ha den sen.. mitt är mitt tänker han å springer..å förväntar sig att jag ska jaga efter, men jag löpte åt andra håller fram å tillbaka så höll vi på ett tag.. tills jag gömde mej bakom ett träd då tog nyfikenheten över o han släppte dummiesen o kolla vad jag pyssla me..
Testa en gång till å vid stranden så han slapp skutta i, han gick rakt ut o tog den o rätt in å såå iväg.. denna gång var jag snabbare på å gömma mej å han var snart vid mej ( där jag satt flåsandes =) )

Sedan körde Sigge ett uppletande å sen var det dags för lek igen.. fram o tillbaka for de.. runt runt runt..


vattenherrar
Viggo & Sigge i vattenbrynet i Värsnäs

bustroll på stranden
åsså mera lattjo på stranden

Tyvärr råkade Sigge agera alligator på Viggo i en lite för ivrig lek med en pinne. Det resulterade i ett litet stygn under högerögat o ett litet bett på halsen på min lille prins.

Så iväg te Läckeby där de kolla å vi fick åka hem å byta kläder å komma tillbaka när det var klart.. Möttes av en klart groggy liten kille med en enorm tratt. Så nu ska stygnen sitta 10 dagar å få läka sen är vi på G igen! Me både träning å bus!!

ärris
Nyss hemkommen från veterinären

ärrad
Aningens sliten, men han repade sig efter några timmar

trattis
trött här men nu pågår ronder mot tratten=)

Kommentarer
Postat av: Sigge

Hej busbrorsan! Stackare dej, förutom att du inte fick busa med min pinne så blev du torterad med både spruttor och nålar av de där tanterna hos vetten.

Såg att du fått en dumstrut oxå! Säg åt dina tvåfotingar att du apselut måste sova mitt i sängen om du måste ha den på natten och att du måste få extra gos o kel..dessutom är väggarna och dörrarna så himla dumma, bara ivägen hela tiden så jag brukar mest sova och titta olyckligt på min matte. Om man sätter på sin ynkliga min får man extra gos o gotter!

Kramis och brottis från mej (som skäms lite..devante meningen riktigt...)

Ps. Matte hälsar att om din matte tycker det är läskigt att göra rent såret så kan hon hjälpa er med det!

2006-11-22 @ 00:42:47
URL: http://toflan.blogg.se/
Postat av: jea

var lite rädd om Viggo, de skadan ser inte alls snygg ut. Tove bör nog börja hålla koll på Sigge.

2006-11-26 @ 20:53:26
URL: http://www.jea.se
Postat av: Johanna och Viggo

Jea: Självklart är jag rädd om Viggo, det har funkat kanonbra emellan Sigge och Viggo tills Sigge bet. Viggo verkar inte tagit åt sig psykiskt tack o lov! Såren läker fint, håller bara tummarna för att vi ska slippa ärr å fel färg i pälsen på kinden främst! Ha det bra! Kram Johanna och Viggo

2006-11-27 @ 08:39:45
URL: http://vovvenviggo.blogg.se
Postat av: Tove & Sigge

Tove håller koll på Sigge. Däremot borde Tove själv ha stryk när de lekt så fint i en månad och så låter hon dem leka med en pinne!!

2006-11-27 @ 19:47:12
URL: http://toflan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0