Riktig Hundpromenad

Idag har det pluggats in litteratur inför uppsatsen här hemma till Viggos stora glädje! Han tröttnade dock på slutet så vi fick försvinna in i sovrummet för att ge de andra läsro! Annars var han lugn o fin låg mest å vila vid våra fötter.

Sedan kände jag att det var dags för en redig ordentlig hundpromenad.. Han fyller ju trots allt 7 månader på lördag =0) min stora stora kille. Kände för en riktig promenad lixom, en sån utmed en väg inte bara på ett stort fält. Träning träning om än dold.

Så vi haffade Tove och Sigge på msn å gav oss ut för att möta dem, idag för en koppelpromenad/ kontaktträning

Viggo eller jag är jätteduktig stundtals och stundtals helt bedrövlig. Vi kan ha kanonkontakt, sån där superbra så det ser ut som att ett fotgående är vardagsmat för oss, samtidigt som det kan svänga riktigt fort till att bli en redig koppelkamp viggo full fart framåt o jag tvärnitar. Stannar å låter honom söka min kontakt vilket han gör efter ett litet tag, ger sedan kommandot sakta vilket funkar en kort bit. Men det är ju alltid nåt. Korta stunder å sträckor så ska det nog bli hund av Viggo med.
Jag måste bli bättre på att inte ge kommandon som han inte kan lyckas med samt avbryta kommandon innan han tar sej friheten, exempelvis saktgående!

Dagens promenad sammanfattas ändå som lyckad är imponerad av hans fina koppelgående mestadels å det är inte helt lätt  när man inte får busa lr va lös nåt. Men som sagt Glad och Nöjd matte förmodligen mindre nöjd hund men däremot en trött, eftersom det är jobbigt med hjärngympa =)

snuttisen sover
Lillkillen utmattad i min famn på semestern i somras,
ser minst lika utslagen ut här breve mej nu!

Kommentarer
Postat av: Tove & Sigge

Tack för trevlig promenad! Väldigt bra träning att bara gå utan att få leka med varandra, men jag tycker de skötte sig väldigt bra. Kanske lite därför att vi verkligen jobbade på dem, så då måste jag ju säga att även VI skötte oss väldigt bra!! :)

Sigge tyckte det var lite tråkigt att inte få leka med Viggo, men i fortsättningen tycker jag vi ska ta en träningspromenad varje vecka så de vänjer sig vid att inte alltid få leka!

2006-11-24 @ 00:11:39
URL: http://toflan.blogg.se/
Postat av: Johanna och Viggo

Det tycker jag låter kanon, Minst en gå¨ng varje vecka! Då slipper man nog det där "heta vill vill vill måste måste måste busa me honom ..." Bra jobbat =)

2006-11-24 @ 07:44:06
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0