Förändringens vindar blåser..

Här har det skett lite omstruktureringar i hushållet och hundlivet! Viggo har bytt "ordinarie" förare. Det är numera husse som har huvudansvaret för Viggos träning och allt vad det innebär. Jag lär nog inte kunna hålla mej borta utan tänker nog gästspela nån gång!

Jag har tänkt och funderat länge och väl. Viggo och jag har kört fast, jag har ett par tillfällen sabbat Viggos förtroende för mig och vi har inte riktigt hittat tillbaka till varandra bland andra hundar efter det. Vår träning har ju fungerat superbra på egenhand men tillsammans med andra hundar blir det för mkt för Viggo, han litar inte på mej och tar på sej allt själv, vilket blir för mycket för en hunds mycket okomplicerade hjärna. Därför ger vi det nu en ny chans med hussen. Jag tror och hoppas och innerst inne vet att det utgör ett hejdundrande team. Viggo är en manshund, som jag haft på låns ett par år.Tack, men nu är det husses tur att visa världen vilken fantastisk hund Viggo är!

Jag önskar dem all lycka till och ska verkligen glädjas med dem om och när det går bra. Även om jag kan erkänna att det kommer att kännas surt om de bara traskar framåt i en fin takt utan sådana problem som Viggo och jag haft. Men jag vill tro att jag lagt en bra grund för att Viggo ska kunna bli en bra jaktkompis både på prov och praktiskt! Han är ju trots allt bara 2½ år, han har ju hela livet framför sig.

Det lär nog fortfarande vara jag som uppdaterar er här, försöker dra träningsinfo ur hussen, som sedan skiftet skedde offentligt i söndags har tränat två tillfällen med Viggo, på honom låter och verkar det som om det går riktigt bra för dem. Ni ser jag har fixat själva momentinlärningen och hussen fixar avlämningar under förtroende och sammarbete! HAHA!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja, här hände det verkligen grejer! Då får vi önska Danne och Viggo lycka till! Men hur ska du klara dig utan träning?? det är ju det roligaste som finns :)

2008-12-11 @ 22:44:25
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Johanna & Majken

Oj här händer det förändringar!!! Stort Lycka till till Danne och Viggo! Kramar

2008-12-11 @ 22:52:20
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Lus

Johanna får låna mig när träningsbehovet blir för stort. Eller... "Låna och låna" - man lånar inte en Lus. Men ändå. Lus lånar Johanna.

2008-12-12 @ 18:34:05
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0