Hunden som kan fejkhicka!

Jaa det är Viggo det! Här sitter jag o mumsar i mig frukost, Viggo får som vanligt vacker vänta på sin tur, men han kan inte riktigt låta bli att försöka se ynklig ut emellanåt.. Ligger å glor besviket på mej o.s.v...

Men så helt plötsligt så sätter han sej tätt tätt framför mej å börjar hicka helt frenetiskt. Det hör till historian att jag vet av erfarenhet från när han var liten parvel att när han fick riktig hicka så hjälpte det om han fick en liten godisbit. Därmed har jag fortsatt med det..

Så nu har Viggo alltså tagit till knepet att fejka hicka för att få käket snabbare! Smart eller hungerbarn, välj själv! Jag sitter här å småfnissar. För när han inser att jag inte tänker falla för hans fejkade hicka så slutar han direkt å lägger sej ner med en suck!

Viggo, viggo.. vad ska jag göra med dej =)

Idag fick han dessutom tillåtelse av Husse att lägga sig i sängen när hussen gick upp, något som resultera i att matte vakna med en Viggo fullt utfläkt på rygg med alla fyra ben o tassar i luften å huvudet lite böjt, läpparna hade fallit tillbaka för han sov så avslappnat trots benen i vädret =) Ganska rolig syn! Två goda skratt på en dag!

Jo just det.. DATAN överlevde sin sjukdom! Ingenting försvinner aaaallt finns kvar!!


Uppdatering:

Min hund har taskig kondis eller så är han inte van vid värmen.. hmmm.. eftersom jag börjar känna mej lite tung så blir det ju inte direkt samma tempopromenader som förut.. därför bestämde jag mej idag för att ta en cykelrunda med Viggo. Ojj vad han flåsa o sacka efter.. sänkte farten rejält. Måste kanske börja lite lugnare å senare öka farten.. så småningom.. Detta kändes dock som en bra lösning för tillfället.. en runda för att göra morgonbestyr hem o äta .. låta magen bearbeta maten åsså en motionsrunda senare! Det är nog nåt för oss!

Kommentarer
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Vilken tur att hundar finns. De förgyller dagen för en mer än på ett sätt. Ha en bra dag. Kram

2008-04-04 @ 09:28:31
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Camilla & Kina

Labradårer vi kan vi :) hälsningar Kina

2008-04-04 @ 18:30:43
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Annelie & Martin

oj, oj vad han kan den grabben!!! Bra att datorn är på G igen!! Kram

2008-04-04 @ 18:50:58
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Moa

Älsklingen - om du vill att jag ska skriva kommentarer i din blogg så kan du väl undvika att säga exakt samma saker som du skriver om till mig på msn!!! Kram
ps. här firar vi nästintill efter beskedet ;) ds.

2008-04-04 @ 18:57:39
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Sarah

Mmm, Viggo vet nog hur en slipsten (läs: matte) ska dras... Självklart måste ni mjukstarta med cyklandet!!! Vi kan prova om jag cyklar med dig i koppel (på 2 ben eller 4 kan du ju välja själv...) så får vi se hur kaxig madame är sedan! Kram!

2008-04-04 @ 22:40:53
Postat av: lena,millie,ebba

Gillar hickande vovve !!!!
*hur kunde matte motstå det ????* ;o)
Kram

2008-04-05 @ 21:45:46
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0