Lååång kall dag! Jaktkurs del 5!

 
image670
Vem har sagt att stora hundar inte är knähundar =)

Idag har varit en lång å kall dag tur man har en varmblodig hund! Starta dagen med utställningar och lydnadstävlingar på Norrköpings bruksa.. Sarah och Yoggi hade ju officiell premiär! De skötte sig utmärkt! Nu ska här bara tränas mera så går det ännu bättre nästa gång. Efter det hann jag bara hem o vända hos mamma o pappa, Viggo fick leka lite med Hugo som var där =)

Sen iväg på jaktkurs, bråttom bråttom trodde jag.. strax innan jag var framme fick jag ett meddelande.. att Elin o de skulle bli lite sena så Viggo o jag börja träna lite på egen hand allt efter de andra droppa in... Viggo var riktigt alert o med idag när vi körde själva.. superkul å se. Kolla av lite hur vi stod till så att säga..


Startade att gå lite och köra lite stoppsignal o droppa lite dumies kring oss.. gick fin fint han gick "lös" inget konstigt där inte.. sen fortsatte vi med några linjetag å här blev jag imponerad. Han hade superbra fart ut och fina ingångar med bra avlämningar. Ökade avståndet rejält så dummien så när som var dold på sista skicket. Men han tveka inte. Tror "ut" börjar fastna. Sen gick vi lite till o la jag ut ett sök, halvstort område, med två dummies, varav Viggo fick hämta in en, den andra tog jag. Han sökte super idag, bra fart o inga fjantigheter i rutan utan tog den dummie han hitta först o kom direkt in med den.

Åsså gick vi lite till, mest för att inte göra allt på samma ställe. Tillbaka vid bilarna la jag ett linjetag utan stig mot en buske med en dummie framför. Skickade honom på ett linjetag. Inga problem här heller rätt ut o rätt in! Han håller dummien mkt bättre numera sen jag fördröjde belöningen. Efter den så gick jag och la ut två dummies i samma buskage. Skickade honom på ut och blåste närsökssignal när han var framme vid busken.. gick kanon han rota fram den ena o kom rätt in med den. Den andra hämtade jag som vanligt.

Efter en lång väntan och ytterliggare lite walk up träning med de andra så dök Elin äntligen upp. Först fick hundarna nosa på tre vilt, en vitfågel, en kanin och en and. Viggo föll för kaninen så han fick ett närsök med kaninen. Men han tycker det är lite äckligt och tog den inte gärna utan Elin fick peppa på lite först. På dagens vattenmarkeringarna däremot så plockade han in anden uta några problem, släpper på land när han kommer upp men jag får börja möta upp honom lite tidigare i vattenbrynet. Vill inte bråka med pippisarna när han tycker de är lite läskiga som det är. Sen fick han en dummie på vatten också, lite avlämningstrassel annars smärtfritt.

Med oss hem fick vi två gåsvingar och en and så nu ska här tränas med vilt!
image671
Tosse hund!

Kommentarer
Postat av: Pernilla och Diva

Tack så mycket för grattis. Förlåt att jag uppehöll Elin så länge...
Men trots all väntan var ju Viggo jätte duktig!

2007-09-17 @ 16:26:22
URL: http://www.ladyofpassion.se
Postat av: Sisslea & Speja

Att stora hundar kan va knähundar är underskattat, att ha en stor hund i knät blir ju mycket mer kvalitativ knäsittning än om hunden skulle va liten...
Förresten så sa jag till Tobbe "Alla andra hundar på min hundkurs har en egen hemsida" *Speja och Sissela har lessna hundögon och ser ut som om vi har urinväginfektion och skoskav på en och samma gång* "Okej, efter tentaP ska ni få världens finaste sida" *Speja och Sissela hoppar hejdöst upp och ner* Speja skulle bara vetat att det innebar mer konkurrens från den silverfärgade lådan som hon redan är grön av avundsjuka på?
Hoppas att du är friskare!
/
Sissela & Speja

2007-09-17 @ 18:46:44
Postat av: Johanna och Viggo

Pernilla och Diva: Ingen fara vi klarade oss ju! Å jag har svettats ut min feber idag så imorn vänder det nog!
Sissela & Speja: Precis! Mycket mer kvantitativ knäsittning iaf =) Nämen så bra då kan vi ju hålla koll på er där me! Vi ses nästa tisdag!

2007-09-17 @ 22:10:24
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0