Sting då..

Jo han startade med på prov häromdagen kan man kalla det, han startade på ett "chilla, vara passiv och avslappnad bland andra hundar prov". Han fick godkänt stundtals hämtade han upp sig och jobbade till sig ett mycket väl godkänt. Så fort jag sätter mig ner och han kan stödja sig på mig bokstavligen talat så är han coollugn, lägger sig ner med huvudet i knäet och typ sover.

Men att behöva vara själv kvar på marknivå när jag står upp i samlingar med andra hundar är mycket jobbigt i Stings liv just nu. Vare sig det är i en tävlingssituation eller vardagen. Jag tror att mycket beror på hans ålder just nu, jag märker av att han är inne i en ordenligt könsmognadsperiod. Så vi jobbar vidare på att bli säkra i sådana omgivningar och trygga i oss själva.

Han är mycket hund just nu och jag måste se till att hålla den massan på rätt sätt just nu, det gäller att ha tungan rätt i munnen =)

Kommentarer
Postat av: Cinna igen

Hmmm ja det gäller att hålla sig på vägen när man kör Ferrari, lätt att bli fartblind... Men du kan ju låna Dannes EPA traktor ibland och påminna dig liksom ;)

2010-09-13 @ 21:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0