Elmia Game Fair!

Idag for hussen, matten och lillSting till Jönköping för ett besök på den årliga Jaktmässan. Viggo som inte är överförtjust i sådana tillställningar fick hålla syrran sällskap hos mormor och morfar. Vad jag har hört om hans dag så har han legat under plommonträdet och softat.

Sting däremot har haft en kämpig dag, först en liten nätt bilresa, inga problem, sen första mötet med skott. Vadå skott sa Sting och har under dagen sovit ikapp med allt pangande, för pangat det har det gjort. Han slockna framför mej i skuggan av jackan mitt under pågående jaktuppvisningar, där det bland annat visades en simulerad klappjakt. Behöver jag säga mer!?

Så galet cool! Älskar denna hund för hans klockrena av och på knapp. Inne i hallarna vart det dock både jobbigt och farligt för en liten valp så där inne fick han åka i famnen ömsom i väska (tips till calle och cinna, robur har perfekta påsar att bära på axlen för små valpar)

Innan vi gick in på mässan skulle vi ta ett kort med hundarna i maskroshavet, men så kom vi på den brillianta idén att ta med oss mattar. En mkt dålig idé då vi inte kan för oss på kort. Finns inte ett kort när vi ser något sånär normala ut så jag visar ett galet kort istället. Sicket gäng! En stor eloge till Sting som 16 veckor gammal klarade av detta med bravur. Tack också till alla inblandade idag =)


men .. äum, tanken var ju god!
Fotograf, min älskade sambo

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åhhyhh mys!!!

AVIS!!!!

Men jag får en spårlina med från tillställningen ialf :)

KRAMIS

2009-05-21 @ 21:38:44
Postat av: Moa & Oscar

Måste vara fotografens fel. Han sa inte "omelett"................

2009-05-21 @ 22:15:59
Postat av: Camilla, Kina & Pelle Abbe

Tack för en mysig dag!! Fotograf måste säga omelett!!! Hur ska vi annars smajla upp oss!! Vi måste lära Danne den delen, fota kan han ju nu ; ) KRAM

2009-05-21 @ 22:27:14
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Fia

Vilken härlig dag och vad roligt att ni klaffar så bra ihop. Tack för att du ringde och jag kan säga att han är supergo och trevlig att ha att göra med. Sov mellan 22-08 i natt, inget pip, inget kiss. Nöjd matte, jajamensan. Första natten hemma... Kram till er alla från oss tre

2009-05-22 @ 14:23:38
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Annelie & Martin

Vilken härlig och rolig dag ni verkar ha haft! Härligt att Sting tar allt nytt med ro!! Kram

2009-05-22 @ 19:30:10
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0