Fågelskit!

På morgonrundan imorse, 05.50 för att vara exakt så fick vi ovanifrån påhälsning, av en vidrig FÅGELSKIT! Hörde splasch framför oss såg lite på backen, hmm phu tänkte jag.

Går ett par hundra meter till och tittar ner på en kontaktsökande Sting, som till min stora förvåning är vit fläckig i på nosen och mellan ögonen.

Stackars mattes lilla prins. Elaka fågeljäkel! Nu ligger du pyrt till. Drog åt mej några "grodblad" och torka bort det värsta. Väl hemma fick han en ansiktstvätt med hundschampo! Jag hatar fåglar, har alltid gjort och kommer alltid att göra, det är äckliga djur! Hmm.. jobbar fortfarande på att kunna ta emot dem från mina hundar!

Kommentarer
Postat av: Matten på Limmerhult

Hmmmmmm det där ska vi nog råda bot på....Du kan få stå med mig på ngra andjakter i höst och öva... :)...

Kram på er

2009-06-02 @ 23:19:33
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Moa

Jag röstar för att Johanna ska få äran att snurra ev. skammade änder då Cinna!! :D

2009-06-02 @ 23:24:30
Postat av: Moa igen

... med terapeutiska motiv såklart!

2009-06-02 @ 23:26:59
Postat av: Pia och Hera

Inte trevligt med fågelskit... Men jag håller med...Äckligt med fåglar är det mem man måste ju ta emot dem när våra älsklingar kommer in med dem....

Ha de gott!

2009-06-03 @ 06:24:13
URL: http://www.fampetersson.se
Postat av: Matten på Limmerhult

Absolut Moa självklar ska hon få lära sig den ädla konsten...

2009-06-03 @ 07:32:09
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Nu tycker jag det är lite mobbing här! Hihi!

2009-06-03 @ 13:06:36
Postat av: Camilla, Kina

Moa är lite grymm i bland men det blir nog bra till slut!! Fäglar är äckligare levande tycker jag än döda!!!

2009-06-03 @ 17:14:48
Postat av: Cina

Jag tycker om fåglar, trots att de flyger över en och släpper en skit för att försvara sina ungar i dessa barnkammartider.



Du får ta och studera småfåglarna så kommer du säkert att se hur många fina det finns och hur gulliga dom är.



Jakt är kul men det är inte lika roligt att avliva dom skadeskjutna änderna, men det är ett måste. Man får ju liksom inte tappa respekten för liv eller........







2009-06-03 @ 18:01:39
URL: http://web.comhem.se/javashemsida
Postat av: Lotta

Fåglar som är så mysigt. Sitter i min solstol och kollar på fågelmamma och fågelpappa som flyger fram och tillbaka med mat till sina som älsklingar som bara skriker efter mera och mera mat.

Kram

2009-06-05 @ 00:13:24
URL: http://gmunsterlander.blogg.se/
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Fågelhund var det ja... Bättre att den skiter på dig nästa gång eller? =D Ska bli kul att ses på tisdag! Kram!

2009-06-06 @ 23:54:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0