Pipan!

Hussen och Viggo har idag tränat pipan och det i kombination med linjetag med andra ord dirigering och stoppsignal. Viggo är ju en väldigt "självständig" hund, så även om dessa saker inte ingår i nybörjarklass så är det bra träning för att stärka relationen mellan hussen och Viggo. Viggo behöver träna på styrda moment för att jobba bättre ihop med sin förare!

Det var hursomhelst en mycket nöjd husse som kom in idag efter passet.

En rolig händelse ur vår vardag!
En komisk konversation utspelade sig strax innan han skulle gå ut. Han letar febrilt efter Viggos ena boll med snöre. Uppvärmningsbollen kan vi kalla den.

Jag talar gång på gång om att jag inte vet vart den är frågar när han hade den sist. Innan jul svarar han. Men ta en annan boll med snöre då, får ett bestämt nej, den andra är belöningsboll.. Gaaah ber så hemskt mycket om ursäkt.

Släpper det jag pysslar med och letar. Frågar änne en gång vart hade du den sist, den är inte i träningsväskan, bilen.... En mycket irriterad danne kläcker. NÅN har flyttat på den, så nu hittar jag den inte. (NÅN är ju då jag som ni alla förstår)

Frågar igen den är inte i vagnen eller i bilen, nu börjar karln flina! Jomenvisst den är ju i bilen! GAAH! NÅN har inte lagt den där utan det har han själv gjort!

Kommentarer
Postat av: Moa

"Nån" skyller visst ifrån sig :-D

2009-01-08 @ 23:14:59
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Camilla& Kina

Ha ha det där liknar mej, fast jag brukar mena att "nån" givetvis är Pelle!! KRAM

2009-01-09 @ 16:17:24
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Camilla& Kina

Ha ha det där liknar mej, fast jag brukar mena att "nån" givetvis är Pelle!! KRAM

2009-01-09 @ 16:17:39
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Camilla

Men va fasen "Nån" tryckte 2 gånger!!! Så det blev dubbla inlägg!! PELLE!!!!

2009-01-09 @ 17:05:25
Postat av: Nån

GAH Dubbelt!!!

2009-01-09 @ 17:06:43
Postat av: Anonym

GAH Dubbelt!!!

2009-01-09 @ 17:07:21
Postat av: Sofie

Haha, skrattar gott.. Ja, si karlar, di e goa... Kram kram

2009-01-09 @ 19:05:27
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Det finns alltid en "Nån" i alla hem, men det verkar aldrig vara samma person från dag till dag... Kul att det går bra för hussen och Viggo, det är bra grabbar du har! Kram!

2009-01-09 @ 19:47:43
Postat av: Pia & Hera!

Ja se karlar...för i den här familjen är "nån" alltid jag - å andra sidan frågar han alltid mig var JAG tror att HAN har lagt sina saker...Så blir det efter ett antal år när "nån" har varit i farten...

Kram på er!

2009-01-09 @ 21:15:50
URL: http://www.fampetersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0