Flocken är samlad!

Nu är hussen och Viggo tillbaka efter sitt internat i de småländska skogarna (hussen får berätta mer om det). Hemkomna med en medalj som visar deras deltagande, alla var lika duktiga sa Jan och langade runt rosetter och medaljer, hälsar hussen.

Sting och matten har fått lite egentid när Stina sovit och annars så har han fått egentid utan Viggo. Mycket bra träning.
På tal om träning så är jag nu igång och tränar den lille mannen. Lite svårt att få kontinuitet i träningen än så länge. Men vi avsätter lite tid varje dag till "ren" träning även om allt är en enda träning =)  Det vi fokuserar på är namnträning, vändsignal, inkallning, sitt/stanna/kontakt samt att gå fint vid sidan. Allt med och utan störning beroende på vad som erbjuds för dagen. Han är riktigt kul att jobba med. Entusiastisk och kvick! Matten är nöjd.

Idag har vi dessutom varit hos veterinären och vaccinerat Sting. Han skötte sej exemplariskt. Veterinären berömde oss för vår fina kontakt (gissa vem som log som en sol hela vistelsen där), hans hull var perfekt, han var i bra kondition, vi kolla så att chippet satt där det skulle och det gjorde det. Att han fick ett stick i nacken var inget som bekom honom. Jag åt hälsar Sting.

Just nu ligger det en utslagen hund vid mina fötter (Sting), en på kalla klinkersen i hallen och en sovande dotter i sovrummet. EN mycket nöjd matte får tid att blogga och fixa.

Nu väntar snart en valborgsmässoafton i Svärtinge, har dock hört att det är fyrverkerier där ute då, så Stingrockan och jag ska bunkra med godis och träna kontakt igenom oväsendet. Sen nåker vi till landet över helgen för att avrunda den med ett besök på Limmerhult på söndagen. Valpträff står på schemat! Ska bli superkul!

Ha en toppen helg allihopa! Risken finns att jag inte hinner skriva mer denna vecka!

Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Trevlig helg! Kram

2009-04-29 @ 17:36:22
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Sicken agenda! Låter både kul och fullstoppat! Hoppas ni får en himla trevlig helg och att vi kan träffs och ta en glass snart! Kram och hälsa alla dina flockmedlemmar.

2009-04-29 @ 20:53:24
Postat av: Camilla, Kina

Nästa internat är ju ni med på oxå ; ) Klart Sting är en stilig en!!! HA EN TOPPENHELG KRAMAR!!

2009-04-29 @ 21:10:40
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Cina

Halloj,

Jag tror att Sako väger lika mkt som Sting.

vi syns tyvärr inte på söndag eftersom jag ska på annan träning den här helgen med Gemini.

Jag ser fram mot nästa träff så jag förhoppningsvis får träffa resten av er. :-)

2009-04-29 @ 21:15:54
URL: http://web.comhem.se/javashemsida
Postat av: Annelie & Martin

Väntar med spänning på hussens uppdatering! Fullt ös, verkar det bli i helgen. Ha det gott!!! Kramar

2009-04-29 @ 21:39:46
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Matten på Limmerhult

Ha en trevlig valborg, själva ska vi noga träna lite idag med Drakepappan o hans matte..Sen är det jobb helg blääää men ledig söndag förståss... Känner du dig ridsugen innan träffen kan du höra av dig....Vi får nog hem islänningen igen i helgen...Kram Kram

2009-04-30 @ 06:30:44
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Monica Jarl Winnberg

Nu är hemsidan efter internatet uppdaterad, han fick inte pris för bästa ekipage, de två fick rosett, övriga medalj, men Du kan läsa alla namn på hemsidan, lycka till med båda två.

www.labradorblekinge.com

2009-04-30 @ 08:01:19
Postat av: Hanna

Ha en trevlig helg! Själv åker övriga familjen till landet idag, medan jag åker ut imorrn. kram!

2009-04-30 @ 09:11:02
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Matten på Limmerhult

Hmmmmm vadå bästa ekipage ? Trodde det var en kurs ? Och ett Hmmm till Utställning ? Trodde det var en jaktträningsinternat kurs..Jag fattar inte riktigt...Men men det kanske inte är meningen heller...Skit samma huvudsaken Danne o Viggo fick lära sig nya bra saker....

2009-04-30 @ 17:01:43
URL: http://www.limmerhult.net
Postat av: Josefine svarar

Tjoho!

Vad mysigt med Valborg i Svärtinge, det var saknat idag! Själv sitter jag hemma med vin och godis, Arwen sover som en stock efter massa bus idag och Spiken är jäkla skotträdd så det är ingen idé att gå ut någonstans. Nåja, Anders är ju på puben iaf, fast jag ska inte klaga, vi har det mysigt allihop här!



Arwen var hos vet idag för vacc, gick toppen, inte ett ljud. Assistenten berömde massor för att hon var så fin och duktig, Arwen kissade på golvet som tack. Eh. Ojdå.



Vad duktiga ni är med träningen! Jag och Arwen är riktiga segisar, hon är ganska skarp och ett ego som heter Duga så det blir mest en del ledarskap, men på lördag börjar vi på valpkurs så då jävlar! xD

2009-04-30 @ 22:54:38
URL: http://inhercloset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0