Sök! Ut och sök!

Ida styrde vi middagsrundan till lite halvliknande skogsterräng (läs en dunge) liksom igår var planen idag det självständiga arbetet. Söket! Idag vallade jag endast en gräns runt rutan och kastade/gömde in dummies. En i taget smög jag in så han fick jobba under en längre tid men det fanns endast en dummie i rutan i taget. Totalt hämtade han in 5 eller 6 st. Även dag jobbade vi utifrån Wedeens teori i söket. Man kommer inte hem tom. Känns som att Viggo börjar fatta detta med sök för han hade det inte alls svårt att finna apporterna/apporten. Den näst sista gick han ut för stort på och den fanns placerad mitt i rutan gömd i högt gräs, under arbetet med den ville han komma hem men jag motade ut honom med ett bestämt Ut och SÖK och det gjorde han varpå han nästan direkt fick apporten i nosen. Kanon blev det! Arbetet belönade sej snabbt! Sista fanns det därför inga tveksamheter på i skicket när jag sa ut och sök. Han stack direkt och vindade fint i den sidovind som fanns idag.

Mkt nöjd! På söndag väntar träning i den stora skogen! Då vet man aldrig hur det kan gå, men jag tänker köra samma upplägg. Han får hämta hem mellan 4-6 dummies, dock finns endast en ute i taget som smygs ut när Viggo belönas för den tidigare apporten.Titt, där fick jag nog minsann ner en plan också!

Bildlösa inlägg är tråkiga inlägg, så jag bjuder på en BLÖT KATT!


Familjen Ringh´s katt får sej ett bad med hundschampo! Förnedrande va =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha, katten ser inte speciellt lycklig ut =)

2008-09-11 @ 14:20:40
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Kina

Dårar duktiga, fatta det !! O hör sen!! Nospussar Kina

2008-09-11 @ 14:27:58
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: lena,millie,ebba

Va' bra ni jobbar på med träningen !!!

...och t.o.m. en plan ;o) Låter jättebra tycker jag.Duktiga är ni !!!!!

Kram

2008-09-11 @ 17:46:58
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Johanna

Duktiga nu är! =) Låter som att det kommer bli kanon bra!

2008-09-11 @ 21:37:54
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Sarah, Yoggi & Harry

Katt??? Finns väl ingen katt hemma hos din mamma? = ) Ska ta tag i utmaningen imorgon, efter att ha gjort bomben på badhuset så vattnet tar slut... Ska ju göra polisprovet... URK!!!

2008-09-13 @ 20:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0