Överläggning!

Efter en stunds överläggning och konsultation med Moa, min underbara vän. Har geniknölarna gnuggats ordentligt på oss tvåbenta. Kommit fram till mkt bra saker känns det som.

Okomplicerad hjärna är vad det är vi arbetar med! Viggo alltså! Därmed är det enkla lösningar och problem som fomuleras. Dock tror jag en del problem ligger i mig. I min prestationsångest och mina krav (fel krav). Är väldigt säker på att problemen inte ligger i mitt ledarskap gentemot Viggo, inte i huruvida jag är bestämd eller förbannad på honom utan bara rikta fokus på rätt saker.

Nu ska vi fokusera på: att gå tillbaka nåt steg i störningen, släppa kraven (de krav som är fel och blir missriktade) och spänningarna i min prestationsångest samt träna oftare, inte nödvändigtvis kortare pass men oftare, för att släppa ut viggos myror i baken.

Detta kan jag formulera i uppgifter och mål;

1. Min mål är att enbart fokusera på Viggo, uppgiften är att kunna släppa alla krav och all prestationsångest, att genomföra detta med den störning som jag klarar av!

Gaah känns fruktansvärt skönt att detta problem som vi har haft nu mkt väl kan ligga  väldigt mycket i mig och mitt "beteende", och att jag vet att det går att få ur mej med bara jag tar det ugnt och sansat och riktar energin rätt!

Kommentarer
Postat av: Camilla&Kina

Vad vore världen utan Moa????? Ja dessa dårar med oss Mattar!? ;) Ja det är bara att köra på, testa sig fram eller backa.... till slut når vi alla målet på ett eller annat sätt, det är jag säker på!! Utan bakslagen lär man sig inte heller hur man skall gå vidare, så det finns en mening med allt! KRAMIS :)

2008-09-29 @ 09:17:11
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Johanna & Majken

Tack va snäll du är! Det va kul att träffa er lilla familjen! kramar

2008-09-29 @ 17:26:12
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Hanna

Alltid bra att bolla idéer. Backa är ett ord som jag hört många gånger på sistonde, men det fungerar faktiskt :) Kram på er

2008-09-29 @ 19:01:27
URL: http://hannaochisa.blogg.se/
Postat av: Thina Bella Delfi

Ja backa kanske är bra. Sen ska du kanske ta dej en funderare på om Viggo verkligen gillar att apportera. Vad vet jag har inte sett er på "år" Belöna med någonting han verkligen brinner för. Apporteringen kanske inte är belöning nog för honom. Träna bara korta korta pass med kanske endast ett skick. Eller är det åldern som spökar löptikar????? En hund som inte vill spelar det ingen roll hur mycket ledarskap man har över. Du kommer säkert fram till något bra. Men kom ihåg inte alltid hunden vill allt man vill göra med den. Mina tankar. Kram på er.

2008-09-30 @ 17:12:05
URL: http://goldenmudi.info.se
Postat av: Elin me grabbar

Var de där riktat till mig eller?

Jag har aldrig påstått att du har ett dåligt ledarskap....?!

Och angående Thinas inlägg så tror jag nog han tycker de är jätte roligt med apportering.

Såg dig ute med barnvagn och vovve igår tror ja de va... :-)

2008-10-01 @ 15:06:01
URL: http://www.signofspeed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0