Det går bra nu..

kompis det går bra nu!!!


Idag var det träning på Svensksund Gård igen! Alltid lika trevligt! Idag for halva gänget iväg på ett eftersök! Andra halvan vi med barn o barnvagnar satte igång med apporteringsträningen!

Inledde med  lite jaktlydnad, jaktfot och stadga!  Jaktfotet var jättefint, med Angelicas hjälp kunde jag lyfta blicken och fokusera på mej själv. Vilket i sin tur gjorde att Viggo gick mkt bra!! Kul! Stadgan var med fin tills jag gjorde samma moment som när vi kastar bol på fältet. (där fokuserar vi inte på stadga utan avlämningarna, viljan att lämna av) Viggo blev lite kluven men efter några korrigeringar insåg viggo att idag eftersökte jag även stadga och han visade mig fin stadga igen! Han fick även hämta den TUNGA dummien, utan problem!

Genom bollleken har vi tränat oss till mkt bättre grepp på vägen in, han håller kvar längre hos mig och vill visa mej vårt byte! Boll-lek är inte bara negativt om det görs på rätt sätt =)

Därefter tog vi fika! Sen var jag och Stina kastare och hussen hundförare! Viggo fick äran att hämta fyra långa markeringar på öppet/grästuvefält i kohagen! Inget problem med förarbyte. Viggo är ju van! Dock så fanns där en massa komockor! Men tyckte jag ställde mej jättebra men lyckades pricka en färsk komocka när jag kasta sista dummien. Viggo var dock en mkt duktig hund och hämtade hem den till husse med eller utan kobajs =)

Avslutningsvis testade jag samma linjetagsövning som förra veckan! Lika mycket huvudbry denna gång! Skumt! Inser att det är platsen inte momentet! Hmm.. får klura vidare! Eller skita i det! =)

Söthund! Så nöjd även idag! Som Angelica sa, vilken skillnad nu är han ju duktig!! Jätteduktig! Även Melkersson var mkt duktig idag! Ubbe Bubbe, sålde in sig lite till hos mej!

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad härligt det låter med träningen, du är så duktig eller ni är så duktiga. Jag är imponerad av ert jobb, kramar från soffan i kalmar

2008-10-25 @ 21:46:56
URL: http://gracilisdagbok.blogg.se/
Postat av: Johanna & Majken

Kul med så lyckad träning!! :D Blir glad av att läsa =) Ni är så duktiga! Kramar

2008-10-26 @ 00:14:45
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Moa

Hahaha! Har du spam i bloggen!? Kul! Synd att jag inte hann se brilianta Viggo igår :( Kramar

2008-10-26 @ 10:20:44
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Camilla& Kina

Saknar oxå att vi inte hann se er i går, Härligt att det gick bra!! KRAMISAR

2008-10-26 @ 10:31:43
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Helena

Härligt att se att ni börjar klura ut träningen lite igen...



Just nu läser jag boken Marley och Jag och jag skrattar och ser Viggo framför mig hela tiden, har du inte läst denna Johanna så borde du! =) Fast samtidigt är den lite ledsam och man inser vad många som använder andra metoder för hundträning.... :S



Ha det gott!

2008-10-26 @ 18:41:38
URL: http://boxerbus.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0