The winner takes it all.....

...Viggo standing small.. Nävars! Idag uppnådde jag och Viggo en liten milstolpe!

Idag på morgonrundan med Viggo utrustade jag mig med visselpipa och leverpastej.. skulle möta husse vid ÖB en snabbis (ja inte en sån snabbis) så jag stanna i dungen där å tänkte träna lite, stoppsignal och inkallning.. men så ringde telefonen så Viggo fick snällt ha kvar kopplet på o vi traska omkring lite planlöst, men så tillslut la jag på, ringde hussen som kommit o sa att vi var i dungen o kopplade sedan lös viggo.. Tänkte att lite ska vi väl hinna träna..

Viggo stod stilla sniffa i luften å stack sedan i full fart mot vägen där husse parkerat.. tänkte herrejävlar vilket luktsinne han var ju inte ens ur lastbilen.. i samma andetag ser jag en schäfer i flexikoppel komma på stigen in i dungen..


Viggo hade alltså inte satt av mot Husse..


Jag röt ju i för fulla halsar när han sprang mot vägen. så han hade vid dennna tidpunkt stannat.. men stod kvar å glodde på 50 meters avstånd på den stackars schäfern och gubben.. jag vissla inkallning i pipan å MÄRK min FÖRVÅNING när Viggo vänder upp i full fart och kommer in till mej utan trams!


Min vinst. Lyckades med min röst bromsa honom, vissla för att inte låta arg på rösten och han kommer in utan att mucka med den andra hunden!


Massa beröm å leverpastej intogs sen kom den största belöningen.. HUSSE! Är nog fortfarande helt chockad.. lyssnade han verkligen! Bad självklart om ursäkt till den lilla mannen och schäfern, ingen skada skedd och Viggo stannade ju på behörigt avstånd, morra eller skällde inte.

Kan det vara så att Viggo, dåren 2 år börjar mogna? Dagens stora fråga!


Kommentarer
Postat av: Camilla & Kina

Jo jag tror absolut att Viggo har mognat trots att han är en Labradåre "HANE" och envis tränande Matte.... jag måste säga GRATTIS!! :) Och framförallt inger detta en annan Labradåre ägare hopp inför framtiden:)

2008-03-14 @ 18:54:53
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Vilken duktig Viggo!!! Nu har du kommit långt darling, snart är ni lydnadschampions! Håller på er! Kramar!!!

2008-03-14 @ 19:03:27
Postat av: Johanna

Schises! Här är man utan internet någon dag & du hinner blogga femtioelva inlägg! :O Jag kortar ihop mina kommentarer lite: Söt mage, fina snöbilder, söt smutisig Viggo! Duktig Viggo som lyssna på matte & pipa! Förresten trodde jag bara att det var i tonåren som man fick upp vissa bilder i huvudet av ordet "snabbis" men det va ju skönt att höra att även tanter får det! ;) Haha

2008-03-15 @ 00:21:44
URL: http://jlofgren.webb.se
Postat av: Poski

Undrar varför Viggo stannade på Poski? Viggo INTE mogna för Viggo ska gå på dagis med Poski! Fyyy Viggo, Poski gnaga på Viggo fyyy...

2008-03-15 @ 10:27:33
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0