Snö och vek matte!

Jisses vad snö det kommit! Idag var det helt underbart att titta ut igenom fönstret å varje gång konstatera att det snöade med samma styrka som precis innan =) Underbart!

Viggo njuter i fulla drag! Matte med för den delen! Fnissandes åt alla som ser helt chockade ut av snön i sina vita tygskor o små jackor, sommardäck o allt vad vårtecken innebär! Idag var Viggo o jag ute en bra stund imorse! Han var "lös med koppel", fick några chanser att visa att jag mena allvar, sagt ord gäller. Kändes bra å fick rätt respons, en mer uppmärksam hund. Kissa gjorde han när jag tillät och nosande var inte accepterat när han gick brevid mej i koppel!

Inne går det väl sådär. Soffan är numera inte tillåten såvida ingen bjuder upp herrn dit. Jag försöker att motstå hans mysinviter, lyckas faktiskt okej där, men myser fortfarande men då jag vill. Sängen är det svårt med, husse jobbar nätter denna vecka o matte gillar lite närhet i sängen, det ger mej trygghet. Ska se till att det är jag som kommenderar upp honom till sängen istället och inte han som väljer att lägga sig där. Har dock för att visa att jag är lite duktig faktiskt inte tillåtit honom ligga på min halva =) Bara dannes som är tom =)
Nya regler: Upp får man komma om matte kommenderar det! Tar man sej själv friheten så åker man ner!

Usch vad jag är vek! Hör ni? Skärpning!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Blir han inte förvirrad av att bara få vara i sängen ibland? Du har ju snart Mini som sällskap! =) Annars kan vi ju alltid köpa en nalle åt dig ; ) Kramar!!!

2008-03-25 @ 20:15:55
Postat av: Annelie & Martin

Jaha du Johanna!! En bit på början! men jag tror att du ska vänja av honom med sängen, blir nog svårare när Mini dyker upp! Kram

2008-03-25 @ 20:33:44
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Ivanna & Ollie

Det är bara och kämpa på! Jag och Ante bestämde oss att lära ollie att inte få vara i vardagsrummt och visst passar han på när vi inte ser att åtminstone ha en tass innanför! Men själva knepet har hjälp oss mycket, mitt ord har blivit starkare och draget i kopplet har i stort sätt försvunnit. Hans bia har också försvunnit från sovrummet och han får sova i hallen, men det va jobbigt i början då han är van att sova med oss, men nu så är sängen skönare utan en hårig hund! Kämpa på! Hälsningar från Kalmar

2008-03-26 @ 08:11:37
Postat av: Angelica

Håller med Annelie! Du borde nog vänja av honom helt med sängen tills Mini kommer..
Kramis

2008-03-27 @ 13:18:18
Postat av: Alma

Alltså, jag bara undrar... Vem är det som ska träna Viggo om ca 3-4 veckor i Blekinge? Magen ser ju rätt så stor ut, och jag vet av erfarenhet att det blir ännu större allt eftersom. Ja, ja... det ska bli kul att träffa er igen i alla fall, men någon "Gammeldansk" lär det ju inte bli för dig! Stackarn'
//Jörgen

2008-03-27 @ 20:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0