Hjälplös!

Hjälplös är ett ord som beskriver dagens träning rätt bra. Vi har gått tillbaka en massa steg samarbetsmässigt. Egentligen är jag inte hjälplös men hmmm menlös... nä vet inte vad det heter men mesig är ett bra ord. För mesig för min hund! Vet att jag sagt och skrivit det förut men det håller inte längre.. jag måste bli tuffare.

Det är svårt. Jag tycker det är skitsvårt att vara tuff på så vis mot Viggo. Men han är för ÄLSKAD av mej! Man ska älska sina hundar men Viggo är högre än mej i rang så det sjunger om det å det måste ändras. Jag vet hur men är för mjuk, mesig o fjantig för att genomföra det. Jag behandlar honom fortfarande som den samarbetsvilliga valp jag en gång hade. Jag hann inte med när det vände. Blev överkörd, visste inte hur jag skulle hantera det!

Ni har hört det förut men nu måste det ske fullt ut! Annars går inte detta! Han vann över mej förra veckan med kajan, detta satt kvar denna vecka och lös beter han sej som en barnrumpa med trots som svämmar över. Skillnaden med att bara ha ett koppel kvar hängande på sej är enorm. Där syns inte nåt trots. Men det är inte hållbart. Det är varken logiskt i längden eller säkert i skogen.

Jag låter tuff o bestämd nu men detta är skitsvårt för mej att genomföra. Jag får enormt dåligt samvete men så här måste det bli. En lidande matte (och vad jag tror hund med)Tyvärr! Jag måste åtminstone ge det en ärlig chans för att sedan kunna förkasta det om det inte fungerar!

Det som gick bra idag får ett eget inlägg!

Kommentarer
Postat av: lena,millie,ebba

Jag är oxå en riktig mesfis !!!!! och gör alla fel som går för att mina älsklingar är så underbara.
Vet inte om hanhundar är mycket tuffare och kräver "hårdare" tag än tikar, men annars går det att få ordning i flocken fast man är en mjuk, mesig, fjantig tönt (som jag). Det tar bara liiiiite längre tid !!!! så man får ha tålamod och inte så bråttom. ;o)
Är helt säker på att du och Viggo fixar det på ett eller annat sätt som passar er bäst.
Massor av kramar

2008-03-23 @ 14:57:29
URL: http://www.goldentjejenmillie.se
Postat av: Moa

Jag hoppas att du vet att jag finns för dig vännen!! Kramar

2008-03-23 @ 15:14:39
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Ja har inget att säga men sänder några kramar. samt att: Viggo är "bara" en hund du har större och viktigare saker framför dej. Kan tänka mej att han är inne i någon sorts trotts med och då är det kanske så att du inte riktigt orkar. (Varför vet vi)Kram och ta hand om dej

2008-03-23 @ 16:30:39
URL: http://web.telia.com/~u18608868/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0