Efter framgång kommer...

MOTGÅNG! Idag slog trotset mej rakt i ansiktet, smack, rätt över käften! Hade laddat upp med en plan å tre olika vilt. Planen var, tre linjetag med tre olika vilt i ny miljö med samma gamla vanliga härliga träningsgäng!
Viggos plan var dock av en helt annan karaktär! Den bestod också av vilt men inte i den form jag tänkte mej. Hans plan var , ÄTA, GALEN och Schizo!

I efterhand så fanns faktiskt signalerna på ett kasst samarbete redan från start. Han smög sej ur bilen, åkte dock självklart in igen, gick o skvätte å sprätte å morra åt sitt eget kiss, morska upp sej mot helt oförstående Melker av vad jag kunde se inte nån anledning.

Trodde dock att han kunde samla ihop sej som förra veckan. Började med lite kontakt å han var med, koppla loss å kände nog egentligen av tramsvibbar, men man/jag vill så gärna få något gjort när jag väl är där liksom så jag nonchalerade dem i första skedet.. Testade lite inkallning, funka, gav därmed ifrån mej kajan o tänkte fortsätta som vanligt. Här krockade dock viggos och min plan. Hans var döda, behålla jävlas med matte medan min sprack rätt rejält å vi tog TRE stora kliv tillbaka. Denna flamsiga viggo som varit som försvunnen senaste passen dök upp.
Matte arg, men kämpar med att inte visa det, vänder och går! BORT! Tillslut efter en tyst maktkamp, lämnar han den numera död döda kajan och finner sig i att komma in till mej! Sluttramsat! Jaktfot tillbaka till kopplet och där var vår träning slut! Så kan det vara, besviken och förbannad lämnade jag över HUNDEN till hussen, samlade mej och vände till att fokusera på mitt ledarskap. Fokusera på viggos signaler!

FIKA, hemmabyggd bänk, ras ner i backen! ASGARV från alla håll inklusive mej och Danne, exklusive Martin som blev lite förargad över att vi förde ett sånt liv när han vila =)

Fortfarande besviken och förbannad, bestämde jag mej ändå för att inte göra något på fältet eller i skogen så vi for hemåt, när de andra hade sk sidbyte. Hemma hade jälvaranamman infunnit sig och vi genomförde två snygga linjetag på den lilla gångvägen utanför oss.. en förbryllad cyklist kallade mej smart  å jaa, Viggo kanske tror att han vann i skogen, men jag vann hemma på vägen, å det är det vi båda har färskt i minnet! Hoppas jag! Nu väntar en ganska lugn jobbvecka och desto mer ledarskap från mitt håll, mer Viggohantering, backa några steg, få tillbaka regelbundenheten och vårt faktiskt fina samarbete som kommit lång väg egentligen!

Tråkblogg för er andra kanske, men nyttig för mej! Imorn hoppas jag att jag kan bjuda på lite bilder dock inte på mej och odjuret för vi gjorde ju som sagt inte mycket idag! Men ändå!

En magbild kan jag utlova, ligger nämligen i kameran och väntar!


Insåg just att nåt positivt med dagens träning är ju iaf att tveksamheten att ta viltet inte existerar längre! Idag visade viggo prov på hur man verkligen kan ta eller förlåt plocka en pippi!

Jag fick förresten köra min älskade audi idag.. kan dock konstatera att det är jag o Volvon nu! Audin o jag hade lite knagglig start idag.. vrålgas och tvärnit, vrålgas och tvärnit! Vi är dock ett jäkla team när det kommer till fickparkering =)  Det verkar som att jag å audins koppling har glömt bort varandra kan man lätt uttrycka det!

Såå jaa Audin är fortfarande i vår ägo.. priset är nu sänkt till 65 000 kr.. Nån intresserad?? Han är en trogen tjänare som alltid ställer upp, trotsar inte och lyder minsta vink! En glädjespruta i vardagen, som varken fäller eller ligger i möblerna..

Nåå nån??


Kommentarer
Postat av: Moa

Eftersom vi redan pratat om Viggo idag så skriver jag bara "toppkvalité!". Var det inte det Danne sa precis innan bänken rasade? Hihi! Fortfarande väldigt roligt! =) Kramar

2008-03-16 @ 15:34:17
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Angelica

Fruktansvärt bra konstruktion ;) den va det ialf inget fel på hihi
Ang, Viggo bus
så tycker jag du tänker mycket sunt o klokt i din blogg. Det blir bra nästa gång!
kramisar

2008-03-16 @ 15:56:53
Postat av: Annelie & Martin

Det är med motgångarna som framgångarna föds! eller ? Men vi har ju så trevligt och så bjuds det på många härliga skratt, även om inte man kanske ska skratta åt det man skrattar åt, men men!! Nästa helg tar vi nya tag!!! Kom igen bara!!!!
Kramisar!!

2008-03-16 @ 19:30:01
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla & Kina

Ja ni verkar ha haft det lite motigt i dag har Labradåren varit framme? Här hemma har iaf Labradåran varit framme! Och även Storpudeldåre! Jag hoppas att vi syns snart! KRAM CAMILLA

2008-03-16 @ 19:53:26
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Självklart kommer bakslag, men ni verkar ju vara ett så sammansvetsat gäng och ha så kul ihop så det går väl att leva med? Hoppas barnvagnen blev bra förresten, har inte hört något sedan i fredags... Kram!

2008-03-16 @ 22:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0