Tränat, ingen vila ingen ro!

Här är det hårdträning inför LRM, nävars, men hade lite sällskapssug efter mina underbara träningsvänner så jag o Viggo lämnade en nymatad Stina och tillhörande pappa själva hemma ett par timmar och drog iväg på träning ute i Svensksund,

Denna gång på ett litet fält mitt inne i skogen, vilket resulterade i att när jag sedan skulle smita lite tidigare fick ringa efter hjälp då jag gått vilse och blivit sittande på en liten kull! GALET dålig på att hitta i skogen! Därav min spårkarriär =) haha hittar inte tillbaka när jag lagt spåren!

Träningen då, bestod av enkelmarkeringar, riktat närsök och ett sök, däremellena tävlingsmässiga transporter och förning. Viggo var rätt mosig i huvudet, men nyttigt att träna då med. Dock lyser lite hormoner igenom då och jag fick banna honom när han kissade på väg in till mej och tramsa lite.. enkelmarkeringen jobbade han fint på men tramsa första gången på vägen in, andra gången mkt bättre. Närsöket, sprang han över dummien o fulade sej. Ett snack och mkt bättre andra gången. Söket, jobbade han mkt lungt men metodiskt, nöjd över det slätt o jämnt! Transporterna var den stora glädjen samt möjligheterna till att korrigera. Vigga tar numera åt sig av dem på rätt sätt. Vilket ger dem med eftertryck och transporterna har han börjat mogna bra i. KUligt!
Säger det igen, nu är det kul att jobba med Viggo! Han mognar hela tiden! Supernajs!

(fotograf Annelie Karlsson/Moa Ågren), sparar in tid på att inte klippa o fixa med dem.. hihi slöfock!


Transport

Matte bannad Viggo, som kissat!

På väg in efter en markering!

Kommentarer
Postat av: Camilla & Kina

Härligt att träningen går framåt Labradårar med mattar kämpar på !!! KRAMIS

2008-07-16 @ 20:24:20
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Skönt att ni är hemma igen! Snart är matte & Viggo i full fas igen och då gäller det att se upp i skogen! Hoppas ni har tid att ses något nästa vecka. Kram!

2008-07-17 @ 21:27:06
Postat av: Jörgen & Alma

Grattis grattis till det lilla barnet. Har inte varit inne och tittat på Viggos blogg förrän idag. Kom på det att det måste ha blivit bebis vid det här laget, och det stämde ju. Kul. Verkligen. Lycka till nu i framtiden hela familjen!

2008-07-20 @ 17:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0