CHOCK!!



Trendmaker´s Ice Age
Fotograf Moa Ågren =)

Fick lite lydnadsinspiration häromdagen så viggo fick sej ett minipass fjärrdirigering i köket, några lägganden och lite fotposition. Fjärrskiftena på hemmaplan är snygga! Viggo flyttar inte bakdelen en millimeter! Gullehund! Självlärd!

 Sen skulle vi pröva lyckan ute på fältet. Laddade till max begav vi oss bort, jag o viggo, Stina o Danne! Stina däremot tyckte att det här med lydnad lät pisstråkigt så hon bestämde sej för att bua hela tiden!

Så mycket tävlingslydnad blev det inte men däremot ledarskap! Viggo fick frikommando och fick rejsa runt lite fritt istället, medan jag gjorde kvalitetskontroller på hans hörsel. Resultat selektiv! Vilket gav mej möjlighet att utöva mitt påväg att bli ledarskap. Då han bestämde sig för att kissa på en viss fläck, samtidigt som jag kalla in bestämde jag mej för att bli arg! Körde lite "jag hatar dej byracka jaga" innan han kapitulera och la sej ner. Gång nummer ett, relativt snabbt, mattestatus andfådd, men inte svimfärdig.

Gång nummer två, fick jag ruggigt snabbt gensvar, mattestatus, nöjd andas lättsamt =)

Jag kan, jag har inte längre någon mini i magen som är ivägen, jag har bara taskig kondis å den jobbar vi på, samtidigt som mitt ledarskap ökar.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hejja matten!!!!

2008-07-02 @ 11:16:02
Postat av: Moa

Du skriver så gulligt vännen :-) "... mitt påväg att bli ledarskap". Glöm inte att man aldrig "har" ett ledarskap utan det är något man förtjänar i varje situation med hunden. Och du är kanonduktig men dina krav på dig själv och Viggo har ökat så mycket på senaste halvåret att han inte riktigt hänger med i dina svängar. Labradåren :-) Kanon att du som nybliven mamma klarar av att vara aktiv hundägare dessutom!! Du är guld! Kram

2008-07-02 @ 11:18:33
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Thina o Bella o Delfi

Skrattar (inte negativt) du är för härlig. Go for it.

2008-07-02 @ 16:40:00
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Camilla

Hejar på Labradåra Matte!!! Låter gott! :)

2008-07-03 @ 18:09:59
Postat av: Hanna

Jag hejjar på dig! Självlärd fjärr? Give it to me!!;)

2008-07-04 @ 11:08:57
URL: http://hannaocisa.blogg.se/
Postat av: Sarah,Yoggi&Harry

Självklart kommer ni att komma i fas igen, du är väl det mest envisa och bestämda som finns när du sätter den sidan till! Hoppas Stina trivs i BabyBjörnen! = ) Kramis!

2008-07-04 @ 21:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0