Lugna gatan!

Jajamensan här är det lugna gatan! Vi laddar! I helgen blir det en weekend till Kalmar. Isa tjejen ska få komma hem till sin älskade matte och husse å vi hänger på ner så de slipper åka buss, på så vis får vi lite semester, miljöombyte å träffa vårt lille gudbarn med familj!

Här ligger träningen lite i träda fortfarande. Isa löper så Viggo är inte riktigt i sina sinnens fulla bruk som ni förstår. Hon är visserligen bara en knapp vecka in i löpet men han tycker allt hon luktar riktigt gott. Var ute å träna lite under en promenad med Moa o grabbarna för några dagar sedan. Viggo är med men har full koll på tjejen! Han är alert i träningen iaf. Alltid nåt med denna lydnadsvila.. Känns som att de flesta moment behöver finslipas.. klurar lite på om jag ska ta upp klickerträningen.. men kan inte bestämma mej..Klurar lite till!

Häromdagen var vi ute i snövelstorp jag å Viggo hos min kusin. Isa fick vara hemma o njuta av lugnet utan en hane som ständigt pussar å uppvaktar när inte matte o husse säger till. Han är inte tillåten att bry sej, men ibland när man tittar bort tar han chansen! Över lag går det faktiskt riktigt bra inne, lite körigare ute, när de blir lite ystra =)
Hursomhelst vi var i Snövelstorp å gick en riktig långrunda med Elin och hennes golden grabb Vegas. Viggo o Vegas går toppen ihop. De busar å nosar å har sej tillsammans utan några dispyter, som det sej bör. Vegas är ju faktiskt äldre en unge herr Viggo. Så det så! Efter en lång härlig runda som inkluderade lite inkallningsträning, gå fint löst brevid träning och bad, gick vi in i värmen o bakade scones å firade våra nya jobb =) Tajmade kusiner va?!

Sista dagarna på Duka är det nu, slutspurt så att säga. Idag ska jag gå en runda på stan för att köpa svarta byxor, kavaj och lite t-shirts till nya jobbet. Hoppas jag hittar nåt, utbudet är ju aningen begränsat just nu kan jag lova!

Det var en liten rapport ifrån oss! Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Moa

Hallå! Detta visste jag! Du får sluta berätta saker för mig så att jag kan läsa dom i bloggen istället ;-) Kramar

2008-01-31 @ 07:38:14
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Annelie & Martin

Verkar inte vara helt lugna gatan! Händer en hel del hos er tycker jag!! Ja, kläder är ju ett kapitel för sig sprang runt härom dagen för att hitta en helt vanlig tröja, lite lagom varm och hittade jag någon`?? Näpp!!! Men du får du inte arbetskläder???
Kram

2008-01-31 @ 07:51:35
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Johanna och Viggo

Moa: haha! Förlåt men du får ju feedbacken innan liksom =) Se det som ett privilegie!
Annelie: Jo man får köpa sin egen outfit å lämna in kvitton.. tack o lov tror inte mammabyxor och extralånga tröjor hade funnits i deras garderob =)

2008-01-31 @ 07:58:43
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: lena,millie,ebba

Här får man skicka massor av Grattis till både det ena och andra ;) Jag har ju liksom inte riktigt hängt med i svängarna den sista tiden :D
Grattis till nya jobbet !!!! Grattis till härligt utställningsresultat med sötisgrabben oxå !!!!
Ska Isa redan åka hem !!! Tyckte hon nyss kom ju....där ser man vilken koll jag har...
Kram och må så gott

2008-01-31 @ 09:31:10
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0