Jaktinternat... snart i en blogg nära dej =)

Åsså till lite muntrare bloggande, igår bestämdes det att vi faktiskt ska delta på labradorklubben i blekinge/smålands jaktinternat. Vi deltog förra året och var nöjda med upplägget, ett trevligt arrangemang. Då fick vi inte mycket gjort då Viggo vid den tidpunkten var över allt utom hos både mej och danne. Men matte lärde sej en hel del även om danska är svårt.

I år ligger denna helg i mitten av april. Jag kommer ju knappast att vara mindre än nu med min växande mage men då husse fått dispens att vara med även i år (platsbrist) så satsar vi på att jag orkar annars finns ju min underbara älskling där att ta över.

Så fram tills dess är det full fokus på jaktlydnaden och apporteringen. Inledde dagen idag med att träna lite visselpipa. Stoppsignal och inkallningssignal. De två har jag som mål ska sitta till den helgen. Planerar även att ta upp närsöksignalen på hemmafronten igen emellanåt.
Dessutom fortsätter vi träna på denna vilja att lämna av hos matte utan trams. Till skillnad från förra året så förstår både matte och hund mer av vad som väntar och väntas av oss.

Tror att detta blir en bra  och lärorik helg nere i smålandsskogar, närmare bestämt Orrefors med härligt folk och massa labbar!

image839
Hund och matte i samspråk! Så som det ska vara!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilken underbar bild!!!

2008-02-05 @ 12:16:47
Postat av: Johanna och Viggo

lite suddig o konstig men gillar mystiken i den . har flera liknande från den resan =)

2008-02-05 @ 12:58:34
URL: http://www.freewebs.com/vovvenviggo/
Postat av: Thina o Bella o Delfi

härlig bild

2008-02-08 @ 15:21:43
URL: http://web.telia.com/~u18608868/
Postat av: Alma

Nu har husse anmält mig också. Vi får se om det finns plats kvar för mig. I så fall blir det nybörjargruppen igen. Det bara är så, men jag lovar att göra mitt bästa för det är inte mitt fel, utan husses, att jag inte klarar mig bättre. Men det ska isf bli roligt iaf att träffa alla andra hundar/mattar/hussar.
Och så undrar husse... är det en människovalp på gång hos er?

2008-02-08 @ 20:37:18
Postat av: Alma

Det fanns 1 plats kvar! Vilken tur!

2008-02-09 @ 09:45:09
Postat av: Ivanna & Ollie

Jag fick se er svetsade bur innan ni flytta...det var nog därifrån jag fick idéen. Har ni hittat nån ny bil? Här flyter allt på som vanligt...Hoppas ni har det fint med och grattis till det nya jobbet! Kramar från Kalmar

2008-02-11 @ 10:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0