Storebror!


Puss på dej syrran!

Det är Viggos huvudsyssla här i livet just nu! Å visst är han en toppenbror men...Försöker forma rutiner här hemma o emellanåt hamnar Viggo i kläm då jag kämpar med att få in sovrutiner dag som nattetid för lillasyster. Idag fick han dock träffa Eeá och hennes minsting i familjen så lite nöjd var han nog.

Hemma däremot ser man att Viggo har det lite tufft. Allt handlar inte längre om honom, matte och husse är väldigt ofta upptagna med nån lillasyster.

Nu ikväll tog jag mig tid att gosa lite med Viggo på golvet efter att ha sövt Stina. Skulle vilja träna lite fotposition, lite hålla fast men vågar inte för jag vill inte väcka Stina. Vi har inte sovit så bra de senaste nätterna så jag vågar/orkar inte. Tankarna går nu i huvudet på att ta tag i lydnaden igen, så fort jag fått in nåt bra sov/vaken-mönster med Stina så man kan utnyttja sovperioderna till lite lydnadsträning, här på gården, fältet eller på bruksan.

Detta känns superjobbigt, men jag vet också att det är rätt nyttigt för Viggo. För han och jag har trots allt kommit närmare varandra på lika vilkor sedan Stina anlände. Han tar bättre till bara på den uppmärksamhet han får nu i form av träning och gos och uppskattar den! Å det är bra, så det är det jag får tänka på! Behövde bara skriva av mej lite!


Kommentarer
Postat av: Thina Bella o Delfi

Härlig bild på dina barn. Vill tipsa om att ibland kan nätterna vara väldigt jobbiga men små barn (du kanske har märkt det)så sov när hon sover även om det är mitt på dagen. Du vet aldrig när du får sova nästa gång. O som småbarnsförälder finns inga måsten. Kram

2008-08-13 @ 09:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0