Skogspromenad och litet sök!

Idag när hussen kom hem från jobbet åkte vi till skogen. Viggo och jag började att lägga ett sök med fem dummies. De låg med fokus på bredd och tidigt i rutan. Viggo hade verkligen näsan påslagen idag och benen kan jag lova. For som en skållad råtta i rutan och plocka in dummie efter dummie utan problem. Däremot missade han slå på hjärnan så han tog några ärevarv på de två första innan han insåg att jag krävde att få dem i min hand. När han klockade den fjärde så bröt vi och jag hämtade in den femte själv.

Målet var ju att få honom att förstå kommandot sök och att söka. Å det lyckades vi med.

Sen gick vi en runda runt en liten sjö, Stina i babybjörnen på pappa/hussem mycket nöjd. Viggo o jag tog oss såklart fram för egen maskin. Mycket härligt att komma ut i skogen o gå så igen!

Kommentarer
Postat av: Annelie & Martin

Härligt att komma ut i skog och mark!!! Kul att du är super nöjd med söket!! Kram

P:S fin med förändringen!!!!!

2008-08-08 @ 09:40:51
URL: http://harpo-labradoren.se
Postat av: Camilla & Kina

Ja kul att det går bra!! Men är tveksam till bara bloggar, men jag är väl en tråkmånsa!! KRAM

2008-08-08 @ 22:30:42
URL: http://www.freewebs.com/svensksund
Postat av: Kina

Snart Viggo mycket snart kan vi ses börjar bli mej själv igen! Inga hormoner som stör min hjärna!! KRAMIS

2008-08-10 @ 09:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0