Träning med Goldenssällskapet!

Idag bar det av ut till Drömgruvan för lite apporteringsträning med Goldensällskapet. Hade mest tänkt att vara passiv eftersom vi inte är goldens men äsch vi körde på =) Började med lite jaktlydnad. Mycket nyttigt för oss speciellt idag då alla hundar utom Oscar var nya för Viggo. Osså gick vi serpentiner runt dem o kalla in framför dem, men han brydde sig inte nämnvärt om de andra vovvarna. Jaa så när som på tiken då! Men det kändes riktigt kul! Alla andra var hanar utom en, men inget gruff eller liknande =)

Blev ett linjetag och vattenapportering med en pippi. Första linjetaget gick jättebra, fin fart ut och in snygg avlämning och ingen tvekan. Självklart dum som man är kan man ju inte ge sej då utan testa igen o då gick det inte alls, lukta mkt godare lite längre bort tyckte viggo o kollade där istället (samma runda som de andra hundarna tog ska tilläggas) Äsch, testa på ett annat ställe men där var det en äckelfläck som dummien hamna i så den var inte populär.. skumma hund. Men men ett toppen linjetag o resten helt mitt fel. Man ska ge sej när man ligger på topp! Att det ska vara så svårt.

image708
Bilden speglar verkligen det lite ruggiga vädret som var inne i skogen, kände som gryning!

Efter fika och pratstund var det dags för vattenmarkeringar, Viggo som faktiskt tycker att pippifågel är helt okej på vatten fick låna en pippi av snälla Maria. En vit dessutom, men han plocka in den utan att tveka och efter lite pepping bar han den upp till mej en bit upp på land =) Såååå nöjd! Att han släpper den struntar jag i, i nuläget! Sen gjorde jag en till med dummie för att få honom att komma hela vägen upp på land utan att tveka. O idag så vågade jag mej upp en bit o han kom in med den utan några ärevarv =) Nöjd igen! Så då fick det räcka kors i taket =)

image709
Älskade lilla hunden apporterar in en pippi, en klar favoritbild!

image710
Upp på land kom den oxå=) Var bara tvungen å stolsera med denna bild!
(Tack snälla Annelie för de fina bilderna! Klurigt fotoväder men gillar bilderna skarpt ändå! Visar ju arbete =))

Bilder kommer dels i EFIT (eget inlägg) osså har snälla Annelie fotat hela dagen även min skit fastna i hennes lins så när jag får ta del av dem kommer de upp här =)

Tack för att VI fick vara med allihop! Tack för en härlig träning!
image707
Vi redo för träning, med lina o koppel å allt så fint matchande ser jag nu =)
(Foto: Moa Ågren, tack snälla)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0