Skogen, bruksan och Middagsgäster

Skogen....Hoppsan så dåligt det blivit med bloggandet denna vecka! Hur som helst.. i onsdags begav jag mej till åby skogarna med Sarah och Yoggis. Medan Sarah pulade i stallet så utnyttjade Viggo och jag tiden till lite jaktträning. Tycker det funkar bra nu! Vi tränade linjetag och ett litet sök. Linjetagen är nog favoriten för tillfället. Rakt ut och rakt in utan problem.. Får nog börja öka avståndet lite, för att testa hur det går.

Söket är fortfarande enligt Viggo, rätt tråkigt! Men han gör det med lite större entusiasm än tidigare o han utför sin uppgift. Idéer om hur jag kan öka motivationen här mottages tacksamt =)

Sedan tog vi en skogspromenad Viggo i lina, o han skötte sig strålande, lyhörd och uppmärksam och strunta i Yoggi för det mesta. En helgo promenad  med andra ord.. vid en liten sjö fick de båda tossepojkarna bada och mattes ansikte efter en liten lerincident =)

Bruksan....Igår hämtade vi upp Moa och Lucas för att åka till bruksan för att träna lite lydnad. Viggo var alert å på G! Började med lite kontakt och övergick till att träna svängar och språng under fotgåendet. Gick galet bra! Viggo hängde med superbra. Fortsatte med halter och även det gick toppen,alltså en taggad hund men inte en övertaggad.

Fortsatte med snabba lägganden och här började Viggo tänka själv och släpa i fotgåendet så då avbröt vi och jag belönade ett korrekt fotgående istället. Och testa sedan några lägganden, hela momenten, klart godkända men fortfarande något tröga lägganden. Stannandet fungerade okej idag, ett par steg några gånger, ska gå tillbaka och göra dubbelkommando inledande nästa gång jag tränar. Testade av några hopp och inkallningar, även de fungerar fin fint bortsett från att viggo dunsar in i min hand vid ingångarna.. men om jag lägger händerna bak på ryggen så finns där inget att hoppa efter. Problem avhjälpt =)

Den nya Apportbocken fick följa med för första gången idag  med. Jag tror jag struntar i att bråka om den, han ska ta den o hålla den så långt kräver jag. Tuggandet minskar hela tiden, desto mindre jag nöter apporteringen så det låter jag vara!!

Vi avslutade med en plats som Viggo skötte galant. Låg stadigt i mitten av tre hundar trots en tyken kråka i bakgrunden =)

Middagsgäster.....Så till gårdagens middagsgäster. Sarah, Wering och Yoggi var här. Vi smaskade i oss mat och en massa gott! Gick en promenad och hundarna fick för första gången leka lite under kontrollerade former. Gick bra! Kuligt! Inne fick de strosa runt fritt o det funkar great, de struntar lixom i varandra! Jag och Sarah startade även en blogg och påbörjade en hemsida åt Yoggis medan hundar och karlar sov sött på soffan =)


image650
Viggo och Yoggi!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej!!! Tusen tack för världsagod mat i fredags!!! Och miljooooooooooooooner tack för att du gjorde min hemsida och blogg, hoppas jag kan bjuda igen någon gång! =)
Kramar!!!

2007-09-09 @ 11:27:21
Postat av: Johanna och Viggo

Sarah; Nemas problemas!

2007-09-09 @ 11:29:46
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0