Runt sjön!

Idag lurade jag med mej Karin innan det blev mörkt upp till mina kusiners landställe för en promenad runt den lille sjön, men såklart så hade jag lite dummies med mej, en visselpipa, vår lina och självklart lite frolic...

Började med några markeringar på vatten, var en liten kant ner som Viggo fick ladda ett tag för att ta sig över. Sen gick det fin fint fin fart ut och snabbt in igen, idag kom han en bit upp på land så jag hann ta dummien innan han ruska. Har kommit fram till att det är det första doppen som han gärna vill ruska sig fort sen spelar det inte så stor roll tycker han då kan man vänta ett tag.

image674

image673


Medan han simma lite så smög jag ut ett litet sök med tre dummies varav Viggo fick plocka in 2 osså tog jag den tredje. Idag hade han fin fart och använde sin näsa ordentligt!  Sen gick vi vårt lille varv, men innan det var Viggo tvungen att morra rejält åt nåt som smög omkring kring farmors gamla hus och i skogen.. undrar om det var nåt djur eller om det är nån sorts extra spökålder.. har aldrig hört honom morra så dovt och mycket nån gång.. lät verkligen som om han varnade oss.. men vi såg inget så vi traska rundan runt o när vi kom tillbaka så brydde han sig inte nämnvärt om "det läskiga". Under rundan tränade vi lite stoppsignal och inkallningssignal. Blev imponerad av oss när jag ser att stoppsignalen börjar funka.. den är inte klar men den funkar bättre o bättre för varje gång. Inkallningssignalen är han riktigt alert på i de flesta lägen. Härligt!

Väl tillbaka vid bilarna fick viggo ett närsök som han löste bra. Fanns bara en dummie och det var en kort sträcka. Men det gick fin fint! Sen fick han bada lite till myskillen! Idag var han min favvohund på promenaden, lyhörd o alert!

image675
Jag vill men vågar inte sa viggo o backa upp igen =)


Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

Va söt han är den lilla killen =)

2007-09-18 @ 10:04:06
URL: http://hannaochisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0