Lydnadsträning med taggad hund!

Ååå vad jag är nöjd idag! Var en heltaggad hund jag hade med mej ut på planen idag! Inte så konstigt kanske, var väldigt länge sen vi träna lydnad på bruksan. PLockade upp Moa och grabbarna o for bortåt runt 9:o tiden imorse.. Bra träningstid kan vi ju konstatera! Solen lyser för fulla muggar o mästerfotografen Moa var med så fin fina bilder blev det med!

Vi startade upp med lite kontakt och fot träning. Tränade mest tempo idag, med fokus på språnget och att bibehålla kontakten hela tiden. Utnyttjade leksakens dragkraft och fäste den lilla IKEA skon synligt för viggo när vi träna.. osså bar det av. När jag kände att han var MED så ökade jag till språng och belöna framåt med skon. Under hela tiden såg han skon innanför min jacka och strävade då framåt uppåt med huvudet! Toppen gick det! Helnöjd!

Ställandet har ju börjat strula igen, Viggo sätter sig gärna innan mitt kommando o smyger helst med nåt steg. Tror det grundar sig i osäkerhet, har tränat för mycket hela momentet. Därför gick jagf idag tillbaka och delade upp momentet allt eftersom. Det mest lyckosamma idag var att belöna ett snabbt ställande, genom att så fort han stanna kastade jag skon bakåt! Tvärnit blev det åsså en strävan bakåt istället för framåt! GREAT! Själva tillbaka gången bråkade jag inte så mycket med, testade lite å det går bättre o bättre. Men så får det bli momentet uppdelat ett tag till. Ställandet för sig och tillbakagången för sig! Framförandet är inga problem då viggo är taggad att få sin sko! Så peppar peppar inte nåt släpande iaf.

Sen tog vi lite paus och hjälpte Moa och Lucas med vittringsapporteringen osså filmade jag Sockan och moa =) Skötte mej bra har jag fått rapporter om!

Viggo plockade själv fram apportbocken så det tränade vi även lite grann på. Fick till ett par riktigt bra hela moment. HAn har dock en ny taktik, att trycka den mot mitt ben tills jag ska ta den, finemang tycker viggo som då slipper hålla den helt själv! Bängbulan!

Tränade även lite hopp men fokus på ingången. Hjälpte inte till nåt o det behövdes inte heller, han gjorde klockrena ingångar. Så inget att bråka om där inte! Aningen tendens till tjuvstart men han insåg själv att det inte var dags o satte sej igen. Då gick jag tillbaka o löste upp å gjorde om! Gör om gör rätt!

Här kommer dagens bilder, av mästerfotografen Moa, Tack!


image678
Åååå HOPP!

image679
Jippie min skooo!

image681
Nu tar jag den!

image680
Kom igen då matte är du klen eller ?!


 

Märk väl mitt enorma leende! NÖJD med dagens träning!


 


Kommentarer
Postat av: Moa

Kanonträning för oss båda idag! Härligt! Tack för att du filmade Sockan :) Kram

2007-09-19 @ 17:35:45
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Johanna och Viggo

Det var så lite så! Riktigt goo träning var det iaf. Mer morgonträning=)

2007-09-20 @ 09:36:21
URL: http://freewebs.com/vovvenviggo/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0