Kalmar helg!

Så var vi äntligen av med lägenheten i Kalmar. Nu är nycklarna överlämnade! Känns superskönt! På vägen ner till Kalmar, fick vi glädjemesset att A´s värkar satt igång o att de for till BB, så i helgen har vi lånat deras hus o pysslat lite inför deras hemkomst.

Hanna och MArkus var snälla och bjöd på smaskig middag på fredagkvällen, o vi tjejer hann med att träna lite hund tillsammans med Helena och hennes fina boxerflickor. Vi begav oss ut till värsnäs där Helena och Hanna körde lite sök och jag fokuserade på lite jaktträning en bit ifrån.

Träningen inkluderade linjetag, sök samt träning av stoppsignal och en mini walk-up. Började att gå lite fram och tillbaka över, förbi och runt lite dummiesar, något som gick helt okej, inget att klaga på. Trots att de andra sysslade med enligt Viggo roligare saker så gck han fint vid min sida, utan överdrivet intresse mot dummiesar eller flickorna =)

Fortsatte sedan med samma linjetagsövning som vi introducerades i på tisdagens jaktträning, men vi har återgått till godisbelöning, då jag anser att Viggo behöver det för att öka in motivation. Men belöningen kommer inte förrän avlämningen är avklarad och han återgått till utgångspos. vid min vänstra sida. Funkar bra! Han håller längre för varje gång när han märker att jag inte fokuserar på att plocka dummien direkt. LInjetagen, då, de gick fin fint. Bra far ut, rakt på, inga tveksamheter åsså in igen. Körde på ganska kort avstånd men ökade något.

Efter det tränade vi lite stoppsignal. Detta hr vi tränat på tidigare, men aldrig ritkigt befäst. Så det märktes att han visste vad jag menade. Så efter ett par repetioner kunde han till o med stanna framför mig inte bara när jag stannade. Kul att han hajjar! Kul att det funkar.

Sedan körde vi tre små sök. Med endast en dummie ute per omgång. Utan någon vidare uppståndelse, jag bara smög ut den. Viggo var på hugget och sökte fint med bra fart. Det var endast en liten ruta men vi börjar smått å ökar så småningom. En stor skillnad från i tisdags, nu visste han vad han leta efter, han sökte med bättre självförtroende denna gång. KUL!

Efter denna övning, tränade vi oss bort till flickorna, stoppsignal och jaktfot. Sen fick Viggobus sitta uppbunden och träna passivitet. Riktigt svårt och en del gnäll å skäll kom från honom då han satt och såg de andra hundarna jobba i ett personsök. Något som Viggo älskar!!

Är dock väldigt nöjd med träningspasset och flocken bestående av Viggo, Isa, Puma (boxer) och Tisla hennes valp fungerade utan några problem. Det syns att Viggo mognat och vuxit till sig, han tar åt sig av Pumas tillsägelser, och bufflade inte bara över Tisla.

Sen hem till Hanna och Markus för att käka middag, smarrig Chili con Carne o fruktsallad o lite snask till det skojiga spelet. 21.33 kom lille William till världen och en timma senare nådde svi av nyheten! På lördagen fick vi hälsa på det lilla knytet, osså på söndagen, idag med! Så gosig!

Just det måste tillägga avv karln som besikta vår lägenhet var av den hemskaste typen ever!

Kommentarer
Postat av: Moa

Vilken helg! Låter som ni haft det toppen.
Jag måste verkligen ta tag i lydnaden med Lucas denna veckan, så skrik om du också känner för lite träning på bruksa. Kram

2007-09-03 @ 18:34:38
URL: http://lucasflock.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0