"jaktprov" mini!

Nävars vart väl inte riktigt som ett jaktprov men hundarna fick testa på att göra en massa på samma tillfälle, med publik o hundar runt omkring. Vattenmarkering, landmarkering, linjetag osså sök.

Viggo skötte sig klart godkänt, syns att han blir distraherad av publik och de andra hundarna för han som de senaste ensamma träningarna sett så klockren ut, såg stundtals lite förvirrad och bortkommen ut. Han tvekade lite! Men det syns att han har mer glädje i sitt apporteringsarbete än han nånsin haft. Åå det mina vänner är underbart o se! Då känns det som om jag gjorde rätt i att låta brukset vara vilande o satsa krutet på lydnaden och apporteringen.

Viggo söker fint nu med en glatt viftande svans. Han har på sista tiden visat tendenser till att byta dummie ute på söket men det får vi träna på för sig, för jag vill inte ta bort glädjen i det fria söket. Linjetagen är det jag tycker fungerar bäst för tillfället, unge herrn ser stundtals ut att faktiskt fatta galoppen. Markeringarna fungerar bättre å bättre på land, vatten är ju bara avlämningarna ett mindre problem.

Nu fortsätter vi träna på egen hand, känns faktiskt riktigt skojigt o bra! Ser fram emot hösten! Viggo vill jaga sa han just.. var framme å nosa på en fågel på tvn =)

Kommentarer
Postat av: Sarah & Yoggi

Hej på er vänner!
Saknar er jättemycket och har drabbats av hemlängtan light efter att ha läst bloggen. Vi får träna lydnaden ihop när vi kommer hem!!!
KRAAAAAAAAAAAAAAAM!

2007-09-28 @ 19:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0