Barbarisk skogshund, men duktig stadshund!

Imorse for jag o Johanna med alla hundar till bruksan. Jag skulle på Moa´s inrådan träna hopp med endast ett galoppsprång med Viggo för att kunna förbättra hans hoppteknik.. Nu är ju Viggo definitivt inte någon agility hund men i lydnaden är det ju hopp med. Jag har nog inte skrattat så mkt på länge. Han såg ut som en groda! I början var det svårt att få honom att gå ifrån mig och ville komma ut till mej emellan varje hopp. Men när vi placerade johanna längst bort vid slutet med viggos leksak så gick det riktigt bra. Han förivrade sej ett antal gånger och hoppade både på hindret och innan hindret. Han lyckades även krypa under utan att riva i rena farten! I början hoppade han snarare på studs än med galoppsprång det hjälpte inte direkt att länga avståndet  grodan hoppa på studs iallafall, sen att han landa på hindrena bekom honom inte. Men när han taggat ner lite så fick han till några ordentliga hopp med ett galoppsprång emellan. Men oj en sån hemsk teknik han har! Detta får vi göra mer! Tack för tipset Moa! Hoppsan fick nyss veta att det var studs han skulle ha hoppat! Ja ja då klarade vi ju det med =)

Sen gjorde vi även några inkallningar med fokus på ingången, men här har vi kört fast. Han har en sån fart in så han hamnar en meter bakom o sen i position efter lite gnag på matte. Tror jag får träna med kortare avstånd o bara belöna coola ingångar.  Vi avsluta med några lägganden, det går superduper ni. Så hoppas att det ger utdelning på nästa tävling.

På vägen hem vid 9:e ringde husse o sa att han var klar för dagen så då for vi iväg till skogen. Viggo var såå duktig o lyhörd en lång stund, men så rätt vad det var så försvann han in i skogen. Tillbaka efter ett låååångt tag kom en varg! Nävars men Viggo kom skuttandes med köttslamsor och ben i munnen. Självklart så var detta hans byte och en del byteshandel inleddes. Husse hittade det DÖDADE djuret tillsammans med ett par plasthandskar HALLÅ i ett naturreservat!!! Han tog vad han hade i fickan o fiskade med sej en benknota. Viggo hade vid denna tidpunkt hittat en stor bit kött med en massa smaskig mat på. Så vår benknota lockade inte direkt!  När den han hade var slut så dög min benknota jag lockade med. Sen blev det koppel i skogen! HELA TIDEN!

Nu är jag just inkommen från en tisdagspromenad med goldengänget. Viggo skötte sig utmärkt idag! Blev riktigt stolt över min prick. Han gick mestadels lugnt och sansat brevid mej! Matte snubbla till på en gräsmatta när Viggo fick syn på millie men vad gör det när han gick så toppen hela tiden annars =) När vi stod o prata på slutet kunde han till o med lägga sej ner o softa! Duktig kille!

Kommentarer
Postat av: Helena, Puma och Tisla

Hej jag utmanar dig... läs mer i vår blogg.

Boxerpussar från Puma

2007-10-23 @ 23:00:51
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0