Rematch!

Nu står det 1-1 oss mot världens alla schäfrar! Tjihoo! Igår på lunchpromenaden så var hundarna ovanligt samlade, trots att de sovit hela dagen! Jag tog dem med på en tur i vad jag trodde var uppehåll. Märk väl min förvåning när det helt plötsligt börjar spöööregna o vi var knappt halvvägs. Tänk er två därmed helgalna stollar överlyckliga över regnet o  helt spattiga över att matte ville gå fortare, ja nästan springa, försöka gå fint i kopplet. ICKE!

Mitt över övergångsstället inser jag att det börjar bli rött, ger mej på en liten spurt som misstolkas totalt av de två tossiga hundarna som bryter ut i en koppellek. Får dem över vägen o leken fortsätter ryter i ordentligt o de ger sej men inser då att Hugo som för att bli lite mer retriverlik numera får gå i retriverkoppel för att det är lättare att hålla reda på två likadana koppel nästan sluppit ur sitt. Tacka vet jag terriernosar o skägg för runt munnen på honom stod jag o drog där satt nämligen halssnaran =) Såja ingen fara skedd! på med kopplet!

Men så tillbaka till schäfermötet vilket skedde innan ösregnet kom. Strax efter hagaskolan ungefär så står det två män o en schäfer men mina hundar var samlade gick snyggt i par brevid varandra bara rakt fram... MÄRK väl min egen förvåning när vi faktiskt spatserar rakt förbi denna kontaktsökande schäfer. Utan minsta lilla gruff, koppeldrag eller liknande! Totalt chockad!
Strax därefter vil hugo göra nummer två, men känner inte riktigt för att utmana ödet så vi går lite in på gräsmattan å tänker så att jag låter de andra passera.. vilket de inte gör utan de går jämsides med oss o vi bara går! Totalt oberörda!

Så jäkla stolt! Struttade fram! Tog till o med de tidigare omnämnda missödena med ro! Idag ska vi till skogs med ett gäng goldengrabbar. Hugo som inte har mycket till övers för grabbar överhuvudtaget ska få jobba med sitt humör! Här ska det vara tyst minsann! Jag o husse kämpar =) Hihi Jättekul att det ger resultat! Viggo däremot ska få apportera, något jag tvivlar på att Hugo skulle bli avundsjuk på! Men Viggo ska få visa om våra ledarskapsövningar gett resultat! Om det finns lite will-to-please någonstans gömt därinne!

Förresten är det lyx med en hanhund som inte trotsar i såna lägen där Viggo vanligen skulle trotsa! För Hugo är lite av hans idol, så tja man får väl kolla hur han gör då. Men är snabb att belöna när Viggo är tyst hemma när Hugo ibland tar ton mot alla hemska inkräktare.

image763
Viggo precis 8 veckor gammal lika stor som Trox dvärgpudel 16 veckor osså farbro Hugo i bakgrunden som inte såg viggo som nåt o ha förrän han blev lite större tja ca 4 månader

Kommentarer
Postat av: Moa

He, he! Man riktigt hör stoltheten hos dig! :-) Kram

2007-11-24 @ 10:33:02
URL: http://lucasflock.se
Postat av: Sarah

Well done! =) Hoppas allt gått bra resten av helgen och att ni får kul på dopet imorgon. Håll tummarna för att Yoghurt sköter sig på lämplighetstestet imorgon, så vi får göra inträdesprovet... Kram!!!

2007-11-24 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0