Det värmer i hjärtat!

Åå vad ni är snälla allihop! Han är i en hemsk ålder just nu! Massa sprall o bus i benen! Men kan inte annat än erkänna att det är frustrerande emellanåt oxå, men vi kommer igen! Bara att kämpa vidare! När Viggo förlikat sig med sej själv så bör väl poängen trilla in när momenten känns så bra emellanåt!

Min älskade schizofrena fyrbenta! Vi kämpar på du o jag! I vått o torrt! För alltid!

Idag har vi varit en sväng på bruksan o tränat lite återgångar efter platsen. Viggo var såååå taggad idag så det var svårt att inte göra mer, men lite transport blir det ju på plan så jag testa lite linförighet o nu är min förut så loja hund övertaggad och studsar i linförigheten, blir nästan glad! Då har ju mina motivationsövningar lyckats iaf! Nävars men bra att han studsa lite så jag fick chansen att korrigera honom. Han är ju annars bara så på tävling.
Tillbakagångarna då, jo han är lätt på alla fyra i dessa situationer. Men idag kunde jag korrigera honom några gånger o höll inne belöningen när han makade på sej. Så vi får traggla lite med detta. På vägen av planen kunde jag inte låta bli att testa av läggandet med å hej vad det känns bra nu! Han smäller väl inte i backen men han tvekar inte alls på samma sätt längre! Nöjd! Sen gav vi oss för denna dag, eller nu ljög jag han fick ta apporten några gånger medan jag höll fast i kopplet så han inte kunde resa sej.

Nu på em/kvällen har vi varit å ätit middag hos mamma o pappa, riktig söndagsmiddag! Sen körde jag o danne, pappa o martin vattengympa för att sedan återvända hem o få nybakat fikabröd =)

Idag måste vi också självklart GRATULERA flickvännen Isa och Hanna till deras tredje raka 1:a pris i LK1 vilket innebär ett LP 1!!! Ni är så duktiga tjejer! Härligt jobbat! Hoppas Isa kan fostra Viggo lite när hon ska bli vår extra bebis i Januari så vi me plockar ettor =)

image752
Grattis tjejer!

Kommentarer
Postat av: Hanna och Isa

ÅÅÅÅÅ va ni är söta =)
Tack så mycket! Saknar er här nere i Kalmar ska ni veta.... Kram!

2007-11-04 @ 21:31:50
URL: http://hannaochisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0