Cityhunden Viggo!

Igår var mamma och jag på utflykt i Linköping på förmiddagen. Klippning och Ikea stod på schemat. Min mor är en tidsoptimisst så vi hann med klippning av oss båda, ett besök på hennes gamla jobb o till returdisken på Ikea sen snabbt hem igen. Men vad gör det. Linköping står ju kvar, så vi tar en rematch nån dag inom kort.

Viggo som skulle få vara hemma på em när jag jobba, fick följa med. Så stora klumpiga Viggo var igår med matte o morrmor hos frisören inne i vad säger man frisörerian hihi, jaja han låg fint vid mina fötter när mamma klippte sig, när det sedan var min tur hade han lite problem att förstå att han inte kunde ligga under mina fötter. Tog varje chans han kunde att smita från mamma in under mina ben. Men det löste sej =) Han var duktig! Låg mest fint o charmade alla både kunder och frisörer =) sötast!

Sen gick vi vidare till mammas gamla jobb in i en klädbutik, här höll mamma malligt i kopplet å Viggo var nog i chock så han bara traska snällt brevid henne o la sej ner när hon sa åt honom. Sen smaskade vi vaniljbulle o drack kaffe/saft =)

Efter detta återstod endast Ikea. Denna gång fick Viggo vänta i bilen. Mamma o jag baxade ut den hylla som skulle returneras o lämnade Viggo i bagaget. När vi 20 min senare kom tillbaka hade herr Viggo avancerat till baksätet. Det var fällt, men är som en pinne tvärsöver kvar men den hoppade han smidigt över när jag visade honom att hundar åker bagage =) Knäppisen!

Lite miljöträning fick vi till sen fick Viggo ligga hemma i köket ca 2 timmar tills husse kom hem o tog tag i den fysiska motionen för Viggobus!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Nyttigt med stadsträning!!!
Skulle mina också behöva... blir inte så mycket trots att man bor mitt i stan..
Kram

2007-11-14 @ 19:39:22
URL: http://tvanyanseravguld.se
Postat av: Helena, Puma och Tisla

*s* Vi tackar för stödet, även om det bara kändes såååå värdelöst i söndags. Vi ställer in helgen som kommer nu, så kommer vi igen till våren när värmen kommer istället tror jag. :P Såg att du o viggo vart ute med och försökt i snön, svårt med snö tycker jag vi kan skylla på du och jag. ;)

Jadå jag trivs bra i området. Bara bott här en vecka än, det enda jag kan sakna är vår lilla skog så att man kunde släppa hundarna nästan bara kommit ur huset. Men inte långt till busställen härifrån heller så - så det ska nog bli bra. Vi ser för övrigt ert gamla sovrumsfönster från vårt sovrumsfönster... Så även om vi nu aldrig fick eran lgh så blev det nära nog. :D

Ha det gott och lycka till med träning!!

Kram

2007-11-16 @ 10:26:39
URL: http://helenaochpuma.spaces.live.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0