Apportering! Bildserie!

Igår var vi iväg ute i Hults Bruk för lite apportering o framförallt fotografering, eller vad säger ni tjejer =) Solen lös över yxbacken å humören var på topp!

Viggo o jag har ju inte kört någon "träning" sedan sista tävlingen för en massa veckor sen, bara ledarskap o vardagslydnad o passivitet. Men igår kände jag mej taggad på att testa! Lina o sele på såklart! Vill inte kliva sjumilakliv tillbaka inte!

Vi börja med lite jaktlydnad! Viggo och Lucas var ute samtidigt. Jag körde med koppel på o fick kämpa lite för vi befann oss på ett sorkfält insåg vi alla =) Men efter ett tag var vi ett ekipage! Inte en hund med någon fjantig matte.

Vi körde först tre linjetag med ökat avstånd, de två första lite flummiga, okoncentrerade men utförda o det tredje perfekt!  Tror jag har för kort avstånd det blir liksom lite oklart vad som är på G och sträckan blir för kort för att Viggo ska ta den med fart! Vilket innebär tid till lukt o kiss! Men som sagt det sista är klockrent rakt ut med fullfart, ingen tvekan vid gripandet och ful fart in utan tvekan avlämning och mys framifrån å belöning i form av godis vid sidan! Igår för endast några frolic! Där pausade vi!

Mästerfotografen Moa var i farten när vi tränade, TACK! Du är guld värd!
image765
Äum.. är det nån som vet vart min matte ska?!

image764
Rådjursrumpan far iväg med ett kaninskutt =)

image766
Kolla vad jag hitta! Akta nu kommer jag!

image767
Se upp! Rädda sej den som kan!

image768
Å matte du väntar på mej!

image769
Här är jag! Titta vad jag hitta där ute, där du var nyss!

Efter Viggos time out o alla andra kört sina linjetag o glögg med pepparkaka intagits så var det dags för en markeringsövning. Nu hade solen gått ner så kamerorna fick vila. Men hundarna fick jobba desto mer. Den kalla luften o snön stängde av hundarnas nosar o vittringen från dummiesarna var riktigt klurig att vädra in för dem. Viggo fick först en som landa en bit bakom kastaren (husse) o dessutom under en tuva insåg vi lite senare. Viggo sökte ett tag men som den unghund han är gav han upp rätt snabbt, å börja pyssla med annat. Då kallade jag in honom. och gjorde om! Gör om gör rätt! han fick denna gång en dummie närmare kastaren som inte låg dold. Denna plockade han upp efter ett extra kommando från mej (apport) och kom sedan raka vägen i full fart in! Det är lycka! Det har aldrig skett! Viggos svåra del i apporteringen har varit att komma in långa sträckor med saker till mej. Det är då trotset varit som tydligast! Nöjd så avslutade vi dagen så! Snipp snapp slut!

Precis nyss vinkade vi dessutom av Hugo som for hem till sin familj igen!! Hej svejs! Avslutar med en samlarbild på Viggo snygging!

image770

Tack Moa för fotona! Du är kanon!

Kommentarer
Postat av: lena,millie,ebba

Härligt när det går framåt !!!
Kanon bilder på en duktig hund....
Kram

2007-11-26 @ 18:59:26
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0