Låtsas "tävlingsdebut"

Igår var det då kursavslutning. Detta skulle "firas" med en minitävling. Vi har ju som jag tidigare skrivit inte tränat så hejdundrande mycket på sistone. Mest vardagshyffs! Men vi gav det ett försök!  Matte var grymt nervös, något som avspeglade vår insats rejält. Jag kände mej som en stel pinne å Viggo fatta inte alls vad jag ville. Ståendet och hoppet som är så gott som klara moment fick Viggo hjärnsläpp på när matte var så konstig. Gjorde om för min egen skull och fick då en sjua på ställandet. Hoppet bedömdes inte. Men det fixa han lätt som en plätt när matte använde sin vanliga glada röst =)

Platsen höll jag mej på koppellängd o där kunde jag stå som en nöjd matte. Han låg så fint. Lite snusande i backen men annars låg han utan å bry sej om de andra vovvarna!

Summa sumarum, vi har en bit kvar. Men inget är omöjligt! Glad hund! Fick vi i det allmänna intrycket å det är det viktigaste i detta stadium! Nu är det bara att kämpa på o träna vidare. Snart är vi redo för tävlingsplan! Å hej vad kul det ska bli!

Bilder kommer imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0