Bruksan idag igen!

Det bidde bruksan idag igen, var lite sugen på att testa lite apportering men nae det får vänta. Lydnaden har lite förtur än så länge. Hade funderat ut en massa grejer men allt sprack då vår favvo plats var upptagen.. jaja bara att tänka om. Testade extern belöning idag, eller det jag valt att kalla det iaf. Tog med mej viggos mat och matskål och hällde upp den. Dock så borde jag nog ha visat honom det å ställt den i bilen, idag fick den följa med ut och stå högt upp. Det blev lite för mycket för viggo! HAn hade svårt att vända ryggen till matskålen. Men annars tror jag detta är ett vinnande koncept för oss två! Maten peppar viggo massor och han är mer villig att utföra moment med den i tankarna. Efter lite träning med maten i bilen kan han nog fokusera ännu  bättre. Det och bollbelöning är två vinnande koncept för oss. Men bollen får vänta då man inte kan vara i hagen, för jag är inte hundra på om han kommer till mej med den eller om han leker o jagar runt på egen hand.

Vi körde främst läggande under gång idag och kontakt/linförighet. Läggandena är avsevärt bättre med matskålen i sikte! Kul å se.. han kan faktiskt lägga sej fort om belöningen är tillräcklig bara! Kontakten var med fin stundtals och lite virrig stundtals. Men över lag inte nåt att beklaga sej över.

Efter träningen fick Viggo och Isa rasa av sej lite i fårhagen, mysigt tyckte Viggo jobbigt tyckte Isa som ville smaska pinne för sej själv.. men till slut föll hon för viggos envisa charm och de låg och naffsa lite på varandra. Plötsligt dök en stilig Flatte hane upp, en snygg brun en. Han ville också vara med och leka. Efter kort överläggning med hans matte kom vi fram till att vi skulle testa! Flatten var ca 1 månad yngre än Viggo men Viggo lät honom ta befälet och sjönk lägst i rang. Kul att se två så jämngamla unghanar leka och busa! Duktiga snygga pojkar! Viggo var helt slut efter det och vi lunka lugnt tillbaka till bilen. Nu väntade ju mat! Men den fick dröja lite för Viggo var så uppvarvad vill ju inte riskera magomvridning eller nåt sånt!


Kommentarer
Postat av: Alma

Alltså Viggo, du har det himla bra. Jobbar inte din matte eller så? Du är ju ute jämt på kul grejor. Tänk om min husse hade all den tiden som din matte verkar ha, då minsann skulle jag vara lika duktigt som du, tror jag:-) //Alma

2007-05-15 @ 17:39:23
URL: http://almaacorn,wordpress.com
Postat av: Isa

Det var visst roligt att leka, men ibland behöver man ju en andningspaus också =)Det var ju lite tur att det kom en annan hund som ville leka lika mycket som du, så fick jag filosofera lite själv emellanåt. =)

2007-05-15 @ 22:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0