Superdupermega GLAD (kursprat)

Älskade duktiga hund! Idag har poletten trillat lååååångt ner gällande apportbocken och apporteringen! JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Underbara instruktörer, de kan o vet hur de ska tas dom små liven! Hihi! Idag har vi tränat fotgående å då under kommendering, läggande under gång, inkallning, platsliggning åsså det nya momentet  APPORTERING med apportbock! Shit tänkte jag inför dagens träning hur ska detta gå! Men åååå så bra det har gått! Svävar som på moln! Men för att ta träningen i kronologisk ordning så börjar jag med de andra momenten!

Fotgåendet under kommendering går bättre å bättre, vi har mer fart, matte har huvudet högt å svängarna funkara bara bättre å bättre. Idag introducerades vi i konstens alla knep gällande vänstersvängar! Inga krockar här inte! Det gick riktigt bra faktiskt, lite svårt har vi med å vända vänster om halt. Viggo har inte hel koll på sin kropp vilket innebär att det blir lite trångt i svängen å sättandet blir lite snett,.. men övning ger färdighet! Kommenderingen gick som sagt toppen förövrigt! Vi avsluta fotgåendet med en platsliggning. Valde att enbart hålla koppellängd då Viggo är lite orolig om tiden blir för lång. Mycket riktigt så reste han sej lite precis innan vi avsluta platsen, men jag gick lugnt tillbaka å la honom igen å sen funka det bra igen! Vi inledde träningen med lite sitt, ligg, sitt. ligg övningar å det gav resultat han var mycket lättare att lägga idag än förra gången!

Efter det spred vi ut oss och körde läggande under gång, å inkallning enskilt, men Anna gick runt bland oss och hjälpte till och uppmuntra o kom med goda råd å tips! Guld värt! Läggandet under gång gick också riktigt bra idag, även här verkar poletten åtminstone vara påväg neråt =) Han lägger sig mycket snabbare nu å viftar inte med rumpan i vädret längre å ligger fint kvar när jag tar några steg ifrån! Toppen.. bara å kämpa vidare!
Inkallningen funka me bra men inte nån toppenmarkering där, han bestämde sej för å sätta igång Nappe i lek istället för å komma till mej en gång, men duktiga nappe satt så fint å bara titta på sin matte medan viggo sprang runt å ville leka.. tillslut gav han upp å uppsökte nappes matte som snällt fånga in mitt lilla odjur, med replikerna; Tack snälla! Shit han satt kvar! Bra störning! Bra å kunna vara till nytta tyckte Viggo o jag å fortsatte med inkallningar =) Att kalla in på kommendering är också bra träning vi ska träna mer på! ÅÅÅ åå nu är vi på gång! Så kul!

Åsså till apporteringen då! Med skräckblandad förtjusning var det dags å ta tag i detta moment! Min apportbock är superliten så jag å en tjej bytte så nu har vi variant GIGANTISK men ack så bra! Jag kasta bara apportbocken nån meter framför oss å ibörjan fick han spirnga på den direkt, så fort han greppa den så vände jag mej om å locka lite på honom.. å hux flux så var han vid mej å berömmet kunde ta fart! Klappa om honom å lät honom ha den å gick omkring lite, släppte han den så puffa jag till den lite å han fick plocka upp den igen.. å så höll vi på ett tag. Tills Anna tyckte vi skulle öka svårighetsgraden. Detta genom att han endast fick springa ut på mitt kommando och att han skulle gå breve mej med den å ev. få honom å sätta sej. Stadgan är det inget fel på han vänta lugnt tills mitt kommando kom åss for han ut.. sen körde vi samma som innan.. å närhan var vid mej så kommendera jag sitt första två gångerna funka det itne.. men sen så till min stora lycka så SATTE HAN SEJ MED APPORTBOCKEN i MUNNEN! Därmed min muntra superglada trallighet idag! Å detta funka om o om igen! GLAD GLAD GLAD!

Vi avsluta träningen med ytterliggare lite kommendering i fotgåendet å en platsliggning med ordentligt med störning åsså tandvisning!

Toppen Kanon Dag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa, nån har det bra iallafall. Själv kämpar man vidare utan framgång =)

2007-03-22 @ 22:17:44
Postat av: Hanna

jaa, nån har det bra iallafall. Själv kämpar man vidare utan framgång =)

2007-03-22 @ 22:17:59
Postat av: Johanna och Viggo

Hanna: Knäppis ni kommer ju visst framåt juh! Ge det tid, det kommer!Ska ösa tips över dej om en timma!

2007-03-23 @ 08:10:32
URL: http://vovvenviggo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0