Pyjamasparty å viltspår!

Igår var det ju även pyjamasparty inplanerat, då viggo och jag som tidigare nämnt hade kurs på kvällen bidde vi lite sena. Kan lova att vi var efterlängtade när vi dök upp.. hihi vi hade ju tzatsikin till pirogerna så de kunde ju inte äta utan oss.. tur det!

Danne som skulle kommit hem till åtta blev väldans sen lät han meddela så Viggo piffades till med sin mussescarves å fick följa med matte på tjejkväll. Väl där kastade vi i oss mat som 7 hungriga vargar... å vinet korkades upp.. vad som hände sen, stannar inom annikas väggar eller hur flickor =)

Men Viggo skötte sej toppen bra, gosa å busa lite med alla å somna sen mitt emellan alla tjejer, helnöjd! Vid 1.30 kom husse äntligen hem, å han hämta vår lilla hund å traska lumpet hem själv, aningens besviken över att jag, matte skulle dela säng med Annika =)

Natten var lugn kan jag lova, bara Stella som nynna för oss å jag som prata i sömnen, men det är så det ska vara! Efter en mumsig frukost begav jag mig de få hundra meterna hem för å hänga på mina grabbar till skogen som redan hunnit dit å vända å lagt ett efterlängat viltspår.

Spåret då, rätt långt utan några direkta vinklar, bara svängar i terrängen liksom. Rätt snålt med blod för viggo är betydligt mer noggrann med mindre blod åsså såklart klöven i slutet!
Jag hade som uppgift att plocka snitslar å fota, ingen lätt match i kuperad terräng med en underbar sol i ögonen å en kamera i ena handen å snitslar runt halsen, men några kort blev det å snitslarna hanns med.  Dock är korten på min lille data så de kommer in senare!

Viggo iaf spårade riktigt fint idag, aningens hög fart emellanåt men lät sej bromsas av linföraren Danne =) Han svävade inte ut för mycket å det märktes att han fick anstränga sej när han for iväg för kom han lite fel så fick han kämpa ytterliggare för att hitta tillbaka. Han jobbar väldigt självständigt utan att vare sej be om hjälp eller se ut å behöva det. Än så länge så här långt i träningen så har han fixat det mesta själv. Nu är det bara å tuta å köra, å försöka spåra mera!

Nu är vi iaf uppe i Norrköping, Viggo trivs men det tar på krafterna å busa med mattes lillebror som stolt visar upp honom å tar med honom på en massa promenader =)
Imorn väntar en lägenhetsvisning, egen tid med morrfar å morrmor åsså massa hundbus med polarna; Hugo, Trox, Kevin å Totte med mattar såklart!

Ses å hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0