Fårhage - får = träningsplats!

Plugg, plugg, plugg har pågått här hemma under eftermiddag till Viggos stora glädje men även förtret. Det händer ju inget juh! Tycker en less hund, men somnar rätt snart efter att ha försökt få uppmärksamhet! Men så plötsligt så tog vi paus för dagen å datorn lämnades i köket. För ett miljöbyte! Äntligen skulle hunden få komma ut å busa!

Koppel på, å skor å tassar styrdes mot skälby, väl där svängde vi av mot bruksan å gick ett varv i den lilla lilla skogen åsså in i den underbart tomma fårhagen. Väl inne i fårhagen fick Viggo ströva omkring å rejsa fritt.. Najs tyckte herrn men hade inga direkta planer på att matte faktiskt hade lite å säga till om =)

Jag hade nämligen tänkt å träna lite inkallning som vanligt då det för tillfället känns som en liten svårighet med Herr Trotsig. Han for omkring ömsom lyssnandes å ömsom som en skållad råtta med tillhörande pinne.. Inte glad matte ignorerade den lilla hunden när han inte lyssna på mej å till slut så ger han upp å kommer som om inget hade hänt.. Nåja han kommer ju iaf.. man får se de små framstegen ingen ide å bråka då blirhan bara mer trotsig. Men så plötsligt så chocka han mej.. han kom in släppte pinnen en bit ifrån åsså gick vi framåt, men rätt va det var så vände han upp å kuta tillbaka till den älskade pinn*PIIIIP* å fångar den igen.. Jag nästan koka av ilska då, men sa inget.. Å kors i taket.. han skulle ju BARA hämta den å visa mej, å så släppte han den vid mina fötter! Chockad matte, fann sej fort å berömde för fulla muggar å nävar med godis =) Det går framåt å bakåt åsså framåt, men det ä visst det ljuva med unghundar!

Vi tralla omkring där ett tag å jag lärde mej att om jag ser tre meter längre än viggo hela tiden å ligger ett par sekunder före honom i tankeverksamheten så kan jag undvika pinnsituationer! Måste öva på min snabbhet med andra ord å mitt hundtänkande!

Tiden i hagen avslutades med en fotosession =)
image298
image299
image300
image301
image302
image303
oopps rumpan pekar ut.. måste bättras!

Nu ska vi springa iväg å möta Hanna å Isa så Viggo o hon kan busa av sej innan helgen! Då vi ska vara tvåhundsägare =) Jippi! Vi ska vara hundvakt åt kalaspinglan Isa! Ska bli superkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0