Träning och nyfriserad Matte!

Så hade vi då samträning igen igår! Dagen susade förbi å vi hann med en tur till stan jag å Hanna, åsså en prommis med hundarna sen hann jag även handla till midsommar med Annelie! Allt innan det var dags för mat! Städade och packade dessutom på morgonen!

Samtränigen då! Säger som Hanna, tränade framförgående, men det var inge roligt moment! Tränade även linförigheten/kontakt och ställanden. Det funka helt okej! Har ju tränat rätt möe lägganden både under gång och allmänt sista tiden. Så när jag kommendera Stanna så platt fall, Viggo la sej ner! Hoppsan! Får värma upp med lite ställanden på plats först innan jag går igång och tränar det under gång! Så ska det nog funka! Framförgåendet gick sisodär förresten. Första tre gick bra sen sket han i det.. det låg ju inte nån leksak, matte lurades juh! Ska klura lite! Tror på en sån "framåtsändande pinne" (lr vad det heter) med en godis på när det gäller oss! Det ska nog få fart på unge herr Viggo!

Avslutade med en plats. Jag höll mej på koppelavstånd av flera anledningar och belönade under de tre minuterna. Gick fram och gav gotte å berömde å klappa, åsså ut i koppellängd igen. Han känns lite säkrare i platsen men är långt ifrån hundra säker. Ska träna lite utan hundar men på avstånd själv så får vi se!

Idag har ju såklart solen strålat med full styrka, för idag har ju vi jobbat. Men först hann jag med att bli friserad! Härligt! Nu är jag sommarljus å fin i håret igen å massa hår åkte av! Fick fram lockarna mycket bättre! På jobbet ikväll märks det att det snart är midsommar, lite fler vagnar som rullar in! Men lite träningstid fick jag å Viggo. Körde Sitt, ligg, stå i olika ordning å hastighet. Gick toppen! Snabba snygga lägganden utan ett sättande först! Gutt!
Innan jobbet gick vi en promenad, på nya marker kring campingen. Hua gick vilse i snårskogen! Tack o lov hitta vi ut men fick springa tillbaka för att hinna. Min plan om att gå runt höll inte riktigt! Nu natt imorn träning, sola, jobba, fixa till midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0