Midsommaraftonskväll och midsommardagen!

Dagen på jobbet flöt på bra! Mestadels glada miner med undantag från en karl som härjade å skrek över att han inte kunde backa in på en plats! Det är ju inte mitt fel juh! Asch Andreas å jag gadda ihop oss å sa att passar det inte kan det vara!

Tiden ticka iväg å vips fick jag bege mej mot midsommarfirandet. Med ett par stopp på vägen! Väl framme fick jag äntligen lite sill o potäter! Smaskens! Därefter var det tårtdags å lagom till vi plockat undan i köket , var det tydligen dags för grillning! Kvällens enda uppehåll.. de minuter vi valde att grilla! Perfekt tajming! Kvällen FLÖT även den på bra! Efter maten spelade grabbarna poker. Danne duktig som han är vann en gång =) Vi tjejer satt ute på altanen å myste i regnet och ljuset från ljusen =) Snart började folk droppa av å kvar blev vi, värdparet och Fia och Alexander!En hurtig nattlig promenad senare låg jag gott i lillstugan i min lilla sovsäck och sov sött, tills danne braka in genom dörren 4.15!!! Både viggo och jag funderade ett tag på om det var morgon och om han just varit ute å kissat, men icke han drattade ner i sängen å var sedan inte kontaktbar. Han gick o la sej helt enkelt! Nästa sömn hann just infinna sig då jag hör min lilla hund hulka på golvet. Fort upp å avstyra honom från att placera det som förväntades på mattan. Två galanta små pölar kom upp, bara å torka! Anar att vissa stuckit till honom ett o annat under kvällen såg det nämligen vid ett tillfälle. Sånt retar ihjäl mej!

Ge fan i å mata andras hundar säger jag bara! Nu menar jag ju självklart inte nära och kära och folk som frågar!

Hann precis somna igen, då jag vaknar av världens liv! Danne har kramp i vaden å skriker som besatt! Herregud! Ska man aldrig få sova! Suck! Somnar om å vid 9 ringer klockan! Upp å iväg på promenad, lika bra att ta vara på solen och möjligheten till en morgonpromenad i skogen, riktiga skogen! Runt 10.30 släpade de andra sej upp å frukost intogs! Underbart, ute i trädgården med kvarvarande köttbullar på mackan! Smaskens!

Sen var dagen i full gång! Dags för mej att inviga den hemmabyggda vattenbanan! De andra testade den ju igår när jag jobba! Det är alltså en presenning spänd i en liten slänt och inmojsad i såpa och vatten! Sjukt kul! For mest ner på magen å ni anar inte hur ont jag har idag!  Träningsvärk som heter duga! Revbenen är helt ömma och lite rivsår här och var men helt klart värt det!

Sen var det bara att göra sig iordning för att bege sej till jobbet! Där var det lugnt! Så kvällen flöt på fin fint!

Tack Annelie och Andreas för en supermysig midsommar! Saknar lillstugan redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0